مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت:اراضی باغی شهرستان ۲۱ هزار هکتار است که در این میزان سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود که مراغه رتبه نخست استانی در تولیدات باغی را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - اسماعیل کریمی اصل  گفت: کل اراضی شهرستان ۲۰۷ هزار و ۸۹۱ هکتار و تعداد کل بهره برداران کشاورزی براساس سامانه پهنه بندی ۲۴ هزار و ۶۲۰ نفر است.

اراضی باغی شهرستان ۲۱ هزار هکتار است که در این میزان سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود که مراغه رتبه نخست استانی در تولیدات باغی را دارد.

سیب به عنوان بیشترین تولید محصولات کشاورزی در مراغه است به طوری که ۴۰ درصد تولد سیب استان در مراغه تولید می‌شود.

مهمترین چالش در حوزه باغبانی مربوط به تغذیه باغات و مکانیزاسیون باغی است که متاسفانه اقدامات خاصی در مکانیزاسیون باغات در شهرستان انجام نشده است.

 ۱۰ درصد تولیدسیب (نزدیک به ۳۰ هزار تن) در شهرستان به صورت زیردرختی است از این رو نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در صادرات تولیدات درجه یک و ممتاز هم مشکلاتی داریم که نیازمند کمک مسئولان کشوری و استانی هستیم.

 مساحت اراضی زراعی شهرستان ۷۵ هزار و ۲۷۰ هکتار و کل تولید محصولات زراعی ۶۶ هزار و ۶۰۰ تن است.

تعداد دام سبک شهرستان ۲۶۰ هزار راس و دام سنگین ۲۸ هزار راس بوده که از این تعداد یکصد و یازده هزار راس دام پلاک‌کوبی شده است.

 در راستای تنظیم بازار ۱۶۰ تن برنج هندی، ۱۷۹ تن برنج تایلندی، ۸۱ تن گوشت مرغ منجمد در سطح شهرستان توزیع شده است.

هم اکنون ۱۲۹ هزار کیلوگرم مرغ منجمد در کشتارگاه ذخیره شده است، از زمانی که تنطیم بازار به جهاد کشاورزی سپرده شده است بیش از ۱۶۰ بازرسی انفرادی و ۵۷ بازرسی و گشت مشترک از بازار مراغه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بجای این همه آمار وارقام به فکر فروش محصولات باغی باشد آمار وارقام به درد هیچ کسی نمی خورد بجز جهاد کشاورزی که هیچ گونه خدماتی در حق کشاورزان عزیز را ندارد