دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف خودرو‌های موجود در انبار ایران خودرو در شیراز تعیین کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید مصطفی بحرینی در بازدید سرزده از محل انبار کارخانه ایران خودرو در شیراز، دستوراتی برای تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده و استیفای حقوق مشتریان صادر کرد.

او با صدور دستوراتی برای نمایندگان سازمان صمت و ادارات تعزیرات حکومتی و بازرسی، لزوم توجه به استیفای حقوق مشتریان را مورد تاکید قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: در صورت احراز اهمال یا قصور در تأمین قطعات و همچنین دپوی بی دلیل خودرو‌ها و عرضه نشدن به موقع آن‌ها مدیران مسئول این مجموعه و شرکت متبوع باید پاسخگو باشند.

بحرینی گفت: دادستانی به لحاظ وظایف قانونی خود در هر موضوعی که حقوق عموم مردم تضییع شده باشد، ورود می‌کند و پیش از این نیز بازدید‌های سرزده‌ای از حوزه‌های تحت مدیریت محیط زیست، تأمین آب، منابع طبیعی و حوزه اراضی، بهداشت و سلامت مردم، حوزه ترافیک شهری و جاده‌ای و تامین مایحتاج و اقلام مصرفی انجام شده است.

بحرینی گفت: دادستانی بر حفظ و صیانت از حقوق عامه اصرار دارد و مهلت یک هفته‌ای برای تعیین تکلیف خودرو‌های موجود در انبار ایران خودرو در شیراز تعیین کرد.

او گفت: مقرر شد که بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ظرف چهار روز تعداد خودرو‌های موجود در پارکین، علل تحویل نشدن، وضعیت میزان ورودی و موجودی قطعات در انبار‌ها و مدت زمان ماندگاری خودرو‌ها را استخراج و به دادستانی شیراز ارائه کنند.

بحرینی گفت: اداره کل تعزیرات استان نیز موضوعات مالی و همچنین کوتاهی در عرضه و توزیع کالا، اهمال، احتکار و امتناع از فروش را بررسی و در صورت اهمال در مسیر قانونی نسبت به اجرای مقررات اقدام خواهد کرد.

مهلت یک هفته‌ای دادستان برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در انبار ایران خودرو

دادستان شیراز همچنین به اداره بازرسی استان فارس تأکید کرد نسبت به بررسی قصور و ترک فعل احتمالی مدیران در خصوص تأمین نشدن برنامه ریزی شده قطعات و ترک فعل مسئولان این واحد تولیدی و شرکت متبوع تحقیقات جامعی را در دستور کار قرار دهد.

بحرینی همچنین توجه دستگاه قضایی و حمایت از امر تولید و صنعت و تلاش برای ارتقا و بهبود تولید و پیگیری مشکلات را نیز مورد تأکید قرار داد.

او گفت: عواید و منفعت ناشی از رونق تولید، صنعت و سرمایه گذاری باید به عموم مردم برسد و حرکت مدیران صنعتی در راستای حفظ حقوق عامه و احترام به حقوق مشتریان باید سرلوحه کار قرار گیرد و دستگاه قضایی همانگونه که حمایت قضایی از تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده است صیانت از حقوق مردم را نیز با حساسیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دپوی طولانی مدت خودروها در انبارهای روباز باعث فرسودگی تایر خودروها و اقلام داخلی خودرو در اثر تابش نور خوشید و زنگ زدن دیسک ترمز آنها در اثر بارش باران می شود. مشکلی که در خودرو تحویلی اینجانب دناپلاس مشاهده شده (پس از 5 ماه از تحویل خودرو، تایر سمت جلو راست خودرو و در حالتی که سرعت خودرو حدود 70 کیلومتر بر ساعت بود، در اثر برخورد با یک چاله کوچک در جاده پاره شد و به زور کنترلش کردم و در صورتی که سرعت خودرو بیشتر بود احتمال چپ کردن خودرو وجود داشت).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
به جای این کارا، واردات خودرو را آزاد کنید که بهترین تنبیه برای خودروسازان همین است. آنوقت خواهید دید که در مدتی کوتاه تمام این خودروهای دپو شده سریعا به دست مردم می رسند. اگر واقعا به فکر مردم هستید.