رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال توزیع نهاده‌ها در استان ۴۰ درصد افزایش یافته است اما این میزان نهاده جوابگوی نیاز نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- منصور رضوانی جلال گفت: بیش از ۳۸۷ هزار رأس گاو و گوساله در استان همدان وجود دارد، این تعداد ۳/۵ درصد از دام سنگین کشور را تشکیل می‌دهد.

او گفت: در ۹ ماه  امسال نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۴۰ درصد نهاده بیشتری در استان همدان توزیع شده است، متاسفانه تولیدات بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: واردات نمی‌تواند کاهش تولید نهاده دامی را پوشش دهد و علوفه وارد شده به استان   پاسخگوی نیاز دامداران نیست.

رضوانی جلال گفت: برای پیشروی به سمت تولید مناسب، تهیه و توزیع نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور در قالب سامانه بازارگاه به انجام می‌رسد، تلاش برای تامین نهاده‌ها اولویت است.

او گفت: دامدار کارت برای تامین نقدینگی برای واحد‌های کوچک روستایی و برای دام‌های سبک است و تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود،  شرط دامدار کارت داشتن دام پلاک کوبی شده است و تاکنون ۸۰ درصد دام‌های استان پلاک کوبی شده هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.