سرپرست فرمانداری آبیک گفت: شهرستان آبیک اخیراً وارد وضعیت قرمز کرونایی شده که باید با اقدامات پیشگیرانه از روند صعودی این بیماری جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  حامد فتوحی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا آبیک گفت:این  شهرستان وارد وضعیت قرمز کرونایی شده که وضعیت حساسی است و اگر سخت‌گیری‌ها و مسائل پیشگیرانه نداشته باشیم شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود.

 ابتلای حدود ۲۰ درصد افراد زیر ۱۰ سال به امیکرون، زنگ خطر را بیشتر برای ما به صدا درآورده است.

 در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف هستیم و اگر اقدامات سختگیرانه اجرایی نشود وضعیت شهرستان اسفناک خواهد شد که محدودیت‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان قزوین اجرایی می‌شود.

از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک درخواست می‌شود برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال به والدین اطلاع‌رسانی کنند و مکانی برای واکسیناسیون دانش آموزان اختصاص داده شود.

 از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم درخواست می‌شود دارو‌های مورد نیاز در داروخانه‌ها تأمین شود تا با کمبود دارو و عدم دسترسی به دارو مواجه نشویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مدیریت هوشمند در ادارات و صنایع باید به طور جدی اجرایی شود و از ورود مراجعان و شاغلان و کارگران واکسن نزده جلوگیری شود.

 از بخشداران درخواست می‌شود فهرست افرادی که برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند را به دهیاران ارائه دهند و مکلف شوند جامانده‌های واکسن را نسبت به انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

سرپرست فرمانداری آبیک به گلایه و نارضایتی شدید مردم از وضعیت انجام امور مختلف درمانی خدماتی و پیشگیرانه در مرکز بیاضیان گفت: در این مرکز علاوه بر انجام خدمات مختلف همچون مراقبت‌های مادران باردار، کودکان و سالمندان واکسیناسیون، تست رپید و پی سی آر انجام می‌شود و احتمال ابتلای مراجعان به امیکرون وجود دارد و موجب نگرانی شده است.

 از مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک درخواست می‌شود شرایط مرکز بیاضیان را بررسی کنند و ظرف ۴۸ ساعت برای انتقال واکسیناسیون به سالن پیامبر اعظم (ص) و یا مکان دیگر تصمیم لازم اخذ کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک افزود: در اجرای محدودیت‌ها تابع ستاد کرونای استان قزوین هستیم و در صورت لزوم، برای اجرای محدودیت‌ها در مساجد، واحد‌های صنفی، آرامستان‌ها و … اقدام می‌شود.

بیش از ۷ هزار آبیکی واکسن نزده‌اند

علی علیجانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت:  در رده سنی بالای ۱۸ سال در شهر آبیک ۲۷.۴ درصد، بخش مرکزی ۳۵.۹ درصد و بخش بشاریات ۳۹.۹ درصد دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که ۳۱.۱ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود و در استان رقم قابل قبولی بوده و از سطح کشوری بالاتر است.

در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال ۴.۸ درصد، بخش مرکزی ۱۲ درصد و بخش بشاریات ۲۱.۸ درصد جمعیت زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که در بشاریات آمار قابل قبول و خوبی است.

 در نوبت اول رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۷.۳ درصد جمعیت شهر آبیک، ۹۲.۹ درصد جمعیت بخش مرکزی و ۹۶.۱ درصد جمعیت بخش بشاریات و در مجموع ۸۹ درصد واکسن دریافت کرده‌اند.

: در نوبت دوم رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به ۸۵.۶ درصد شهر آبیک، ۸۹۰۸ درصد بخش مرکزی و ۹۲.۷ درصد بخش بشاریات واکسن تزریق شده است.

 در حال حاضر ۷ هزار و ۸۸۳ نفر در شهرستان آبیک به هیچ عنوان واکسنی تزریق نکرده‌اند و این تعداد ۵۱۲ نفر از مردم شهر زیاران هستند که لازم است جامانده‌های دز دوم و سوم حتماً نسبت به تزریق نوبت‌های رسیده واکسیناسیون اقدام کنند.

 بار بیمارستان‌های شهرستان آبیک به دلیل افزایش مراجعان کرونایی از هفته گذشته سه برابر شده و در حال حاضر بیمار در بیمارستان شهدا بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: در زیاران در درجه نخست و قشلاق با شدت کمتر مردم نسبت به تزریق واکسیناسیون مقاومت می‌کنند که لازم در ترغیب مردم گام‌های موثرتری برداشته شود.

 ۷ نوع واکسن در شهرستان آبیک موجود است و امروز واکسن رازی کووپارس به شهرستان می‌رسد و مشکلی در تأمین واکسن وجود ندارد و مردم می‌توانند نسبت به تزریق هر واکسنی اقدام کنند.

در صنایع درصدد تکمیل تزریق دز سوم واکسن هستیم، مسئولان باید نسبت به نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات توجه ویژه داشته باشند و کارمندان نسبت به تکمیل دز واکسیناسیون اقدام کنند.

 از شهردار و شورای شهر آبیک درخواست می‌شود یک دستگاه خودرو یا کانکس در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دهند تا بتوانیم در تقاطع بلوار آیت الله خامنه‌ای و بلوار امام مرکز واکسیناسیون سیار را راه‌اندازی کنیم و در ۲ شیفت به مردم خدمات ارائه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: در مرکز بیاضیان شهر آبیک از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب با ۲ شیفت پزشک فعالیت دارد و تست کرونا و مراقبت سلامت و واکسیناسیون انجام می‌شود.

 در پنج مرکز و پایگاه بهداشت واکسیناسیون اجرایی می‌شود و در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تا ساعت ۱۸ عصر هم واکسیناسیون انجام می‌شود.

در حال حاضر ۹ بیمار تنفسی در بیمارستان دولتی شهدای آبیک بستری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار