واشنگتن به همراه شماری از هم‌پیمانان خود از کره شمالی خواستند تا به گفت‌وگو‌ها بدون پیش شرط بازگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان- آمریکا و شماری از کشور‌های هم پیمان این کشور در بیانیه‌ای خواهان بازگشت کره شمالی به میز مذاکره شدند.

به گزارش آرتی، در بیانیه مشترک واشنگتن و متحدانش که از سوی «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل خوانده شد از کره شمالی خواسته شده تا آنچه به ادعا «اقدامات برهم زننده ثبات» این کشور خوانده شده را متوقف کرده و به گفتگو بازگردد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که ما به دیپلماسی جدی و با ثبات ادامه می‌دهیم و کره شمالی باید بر تعهد مشابهی برای کاهش تنش‌ها در منطقه و تضمین امنیت و صلح بین المللی تاکید کند.

او در ادامه اعلام کرد: که ما از کره شمالی می‌خواهیم تا به پیشنهاد‌های آمریکا و کشور‌های دیگر برای گفتگو بدون پیش شرط پاسخ دهد.
در این بیانیه هم چنین آمده است: پرتاب اخیر موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ، نقض قطعنامه‌های سازمان ملل را شامل شده و بی ثباتی در منطقه را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است که این بیانیه از سوی آمریکا، آلبانی، برزیل، فرانسه، ایرلند، انگلیس، نروژ، امارات و ژاپن به امضا رسیده است.
شورای امنیت سازمان ملل دیروز (جمعه) جلسه‌ای را پشت در‌های بسته به منظور بررسی وضعیت پیونگ یانگ به خاطر ادامه پرتاب‌های موشکی این کشور برگزار کرد.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش نکرده است، اما سران این کشور در ماه جاری میلادی تلویحا گفتند پرتاب آزمایشی این موشک‌ها را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار