رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت:  امسال تقریبا بیش از ۹۸ درصد از نوآموزان استان سنجش سلامت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی ممبینی گفت:  در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۱۰۹ هزار و ۷۲۰ نوآموز نوبت‌گیری کرده و سنجش شدند که آمار ۵ هزار و ۸۳۵ پیش‌دبستانی نیز از پارسال به این آمار اضافه می‌شود که در نهایت در این مدت سنجش سلامت ۱۱۵ هزار و ۵۵۵ نوآموز در خوزستان انجام شد.

به گفته او از این تعداد، ۱۰۲ هزار و ۷۴۸ نوآموز بدو ورود به پایه اول و ۱۲ هزار و ۷۰۸ نوآموز پیش‌دبستانی هستند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان  می گوید: از کل نوآموزان سنجش‌شده، ۸ هزار و ۶۳۳ نفر در مرحله اولیه سنجش ارجاع هوش، ۵ هزار و ۹۸۱ ارجاع بینایی، یک هزار و ۸۰ نفر ارجاع شنوایی، ۲۳۲ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۱۲۴ نفر ارجاع اوتیسم شدند.

این مقام مسئول در ادامه گفت:  ۸۲ هزار و ۶۳۴ نوآموز سنجش‌شده ساکن در مناطق شهری  و مابقی در مناطق عشایری و روستایی ساکن‌ هستند.

به گفته ممبینی از مجموع نوآموزان، ۱۰۳ هزار و ۷۹۸ نفر راست‌دست و مابقی چپ‌دست هستند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان  می گوید: از ۵ هزار و ۹۸۱ نفری که ارجاع بینایی شدند، ۴ هزار و ۹ نفر پس از ارزیابی دقیق، تشخیص داده شد که به عینک نیاز دارند، ۴۸۳ نفر دچار تنبلی چشم هستند، ۵۹ نفر نیاز به جراحی و ۱۶ نفر نیاز به خدمات آموزشی تلفیقی دارند و ۱۱ نفر نیز نابینا بودند.

سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای تیر ماه آغاز شد.

طرح سنجش سلامت چند هدف مهم را پیگیری می‌کند؛ این طرح به دنبال بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی است، انواع مشکلات و اختلالات بینایی و شنوایی، جسمی حرکتی، آمادگی تحصیلی و بیش از ۱۳ اختلال را شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی می‌کنیم، تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه صورت می‌گیرد و در نهایت نیز یک شناسنامه سلامت الکترونیکی برای همه کودکان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.