استاد حوزه علمیه قم از انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت:عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -حجت الاسلام و المسلمین علی محبی اشنی ضمن تبریک دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح عوامل مهم و تاثیر گذار پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم پهلوی پرداخت .

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اولین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی (ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور گفت: امام خمینی (ره) می فرمایند: ««ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم و باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه‌های مختلف از جوانان گرفته نشود.»»

او گفت: دومین عامل تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی؛ رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (قدس سره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و این امامین حافظ و نگهدارنده انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند و ما نیز وظیفه داریم پیرو راه آن‌ها باشیم و از فرمایشات آن‌ها اطاعت کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم به عنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در کنار مشروعیت؛ مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه پرسی؛ بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

محبی اشنی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی‌ها ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: در زمان قدیم اساتید حوزه؛ طلاب را تشویق به فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی میکردند و مردم از قبل انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله؛ تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسئولین نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان وظیفه مسئولین را درقبال مردم بسیار مهم دانست و بابیان فرمایشی از امام راحل که فرموده بودند ««مردم، ولی نعمت ما هستند»،گفت: مسئولین می‌بایست قدر مردم را بدانند و شبانه روزی برای آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های بلند و اساسی بردارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.