حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره حضور دوباره اش در جمع فرنگی کاران ملی پوش توضیحاتی را بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حمید باوفا در خصوص وقفه دو ساله‌ای که در سرمربیگری او در تیم ملی جوانان اتفاق افتاد گفت: من بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به عنوان مربی در کادرفنی رده‌های مختلف تیم ملی حضور داشتم و بعد از آن تا سال ۲۰۱۶ سرمربی تیم ملی جوانان شدم. در تمام این مدت تمرکزم این بود که عملکرد مثبتی داشته باشم و غیر از این فکر دیگری نداشتم.

جایگاه سرمربیگری تیم ملی برای هیچ کسی ماندگار نیست

او با بیان اینکه روزی که آمدم می‌دانستم یک روزی هم خواهم رفت، گفت: این جایگاه برای هیچ کسی ماندگار نیست. سال ۲۰۱۹ که از مسابقات جهانی برگشتیم، تغییراتی در مدیریت فدراسیون کشتی اتفاق افتاده بود و نگرش مدیریت جدید، ایجاد تغییر در کادرفنی رده‌های پایه بود. من نسبت به این مسئله هیچ اعتراضی نکرده و بدون هیچ صحبت و مصاحبه‌ای رفتم. اتفاقاً به استراحت هم نیاز داشتم و در این مدت تا حدودی دوری چند ساله‌ام از خانواده جبران شد.

فاصله زیادی در کشتی پایه ایجاد شده است

باوفا در پاسخ به این سوال که کرونا چقدر به کشتی پایه لطمه زده است، گفت: اگر برگردیم به سال‌های قبل بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ که قهرمان دنیا شدیم، در آن وقت پشتوانه‌های خوبی به کشتی تزریق شدند و کادرفنی تیم ملی هم توانست از پتانسیل موجود به نحو احسن استفاده کند. خروجی کار هم در همان مقطع این بود که همراه کادرفنی اتفاقات قشنگی را رقم زدیم. بعد از دو سال کرونا که در رده پایه کشتی کلاً تعطیل شد، نوجوانان ما در جهانی پنجم شدند. مشخص است فاصله زیادی در کشتی پایه ایجاد شده و قطعاً کار کردن سخت شده است.

او در خصوص جابه‌جایی زمان برگزاری مسابقات کشوری عنوان کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور ما قرار بود اواخر اسفند برگزار شود، تقویم را نگاه کردم و دیدم جام تختی اوایل اسفند برگزار می‌شود که یک تورنمنت خوب داخلی است. حیف بود جوانان در آن شرکت نکنند. به همین دلیل از فدراسیون کشتی درخواست کردیم که مسابقات انتخابی جوانان اوایل بهمن ماه برگزار شود که یکی دو تیم جوانان را در جام تختی محک بزنیم. ضمن اینکه حضور در تورنمنت‌ها در رده سنی جوانان بیشتر از اردو‌های طولانی مدت اثر می‌کند، چون این بچه‌ها رو به پیشرفت هستند و حضور در مسابقه موجب رشد آن‌ها می‌شود. علاوه بر شرکت در مسابقات بین‌المللی، به دنبال برپایی اردوی مشترک با بزرگسالان نیز هستیم.

در تیم ملی از مربیان سازنده استفاده می‌کنم

باوفا در خصوص معرفی کادرفنی تیم ملی جوانان گفت: سعی می‌کنم از مربیان سازنده هم به صورت مقطعی در اردو‌ها استفاده کنیم، این هم برای خودشان ایجاد انگیزه می‌کند و هم اینکه حضور مقطعی‌شان در اردو‌ها باعث می‌شود به باشگاه‌شان لطمه نخورد. قبلاً هم در اردو‌ها این کار را انجام دادم و از مربیانی که کمتر دیده شده‌اند مثلاً استان سیستان یا ایلام در اردو استفاده کردیم.

در روز وزن‌کشی مسابقات جهانی از شرکت گاز اخراج شدم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد ماجرای عجیب اخراجش از شرکت گاز گفت: سال ۲۰۱۹ یک مقطعی فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد، خوشبختانه نامه هم زده بودند برای مرخصی و جواب هم گرفته بودند، اما یک سری در داخل خود شرکت گاز شیطنت کرده بودند و موضوع من را به کمیسیون تخلفات بردند، درست در روز وزن‌کشی مسابقات جهانی، برای من پیامک آمد که شما اخراج شدی. یعنی خودشان جلسه گذاشته بودند و به خاطر مقطعی که من در اردوی تیم ملی به عنوان سرمربی حضور داشتم، آن‌ها حکم اخراج من را داده بودند و این درحالی بود که من تا دو سالگی فرزندم آنقدر درگیر اردو‌های تیم ملی بودم که فرزندم پدربزرگش را پدر خطاب کرده و من را به عنوان پدرش نمی‌شناخت. همان وقت من واقعاً تاسف خوردم که افرادی در این سیستم فعالیت می‌کنند که به جای نگاه ملی، بیشتر دارند تخریب می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار