رییس آینده کنفرانس امنیتی مونیخ گفت آلمان باید نقش خود در صحنه‌های بین المللی را افزایش دهد و برای ارسال سلاح به اوکراین آزادانه عمل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- کریستف هوسگن، رییس نشست امنیتی آینده مونیخ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های رسمی آلمان گفت: ما باید در عرصه‌های بین المللی نقشی پر رنگتر داشته باشیم. آلمان باید نقش خود در صادرات تسلیحات جنگی را بیشتر و بهتر از قبل ایفا کند و هم اکنون باید برای ارسال سلاح به اوکراین آزادانه و بدون هیچ وابستگی به کشور دیگر عمل کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، آلمان از جمله کشور‌هایی است که در بحبوحه تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین مخالف شدید ارسال سلاح به کی یف است. از این رو بسیاری این کشور را به دلیل وابستگی آن به گاز روسیه در هفته‌های اخیر مورد انتقاد قرار داده اند.

هوسگن در ادامه تاکید کرد: آلمان باید رهبری سیاسی خود در بحران‌های بین المللی را به خوبی نشان دهد.

این دیپلمات سابق آلمانی خاطرنشان کرد: آلمان باید به منظور تقویت قدرت دفاعی اوکراین به این کشور سلاح ارسال کند. ما باید در سیاست‌های خارجی خود کمی فعالتر عمل کنیم. سیاست امنیتی و ارسال سلاح به کشور‌هایی که به کمک ما نیاز دارند بخشی از همین سیاستهاست.

هوسگن تاکید کرد: به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین در حال دامن زدن به بحران اوکراین است تا از این طریق محبوبیت خود در داخل کشورش را افزایش دهد. روسیه در حال رصد اقدامات آلمان در قبال اوکراین است.

پس از تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین، کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به ارسال تسلیحات به کی یف کردند. با این حال، دولت آلمان به دلیل آنچه تلاش برای تنش زدایی نامیده، تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین اجتناب کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار