بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به عدد ۱۰ رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  طبق رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قرمز شدن ۳ شهرستان دیگر استان مرکزی تعداد شهرستان‌های قرمز به عدد ۱۰ رسید و نقشه کرونایی استان مرکزی قرمز‌تر شد.

براساس رنگ بندی جدید کرونایی که از امروز ۱۶ بهمن اعمال می‌شود ۱۰ شهرستان استان مرکزی قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و شهرستان زرد نداریم که به شرح زیراست:

اراک، ساوه و دلیجان، تفرش، شازند، خنداب، خمین، محلات، آشتیان، و فراهان در وضعیت قرمز

کمیجان و زرندیه در وضعیت نارنجی

بنابراین شهرستان‌های محلات، آشتیان، و فراهان از نارنجی به قرمز و شهرستان کمیجان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان، تفرش، شازند، خنداب، خمین بدون تغییر در وضعیت قرمز و شهرستان زرندیه بدون تغییر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

طبق رنگ بندی قبلی استان مرکزی در تاریخ ۱۴ بهمن ۷ شهرستان در وضعیت قرمز ۴ شهرستان نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته بودند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و با اعلام اولین موارد در استان قم چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما دوباره اوج گرفت و فراز و نشیب داشت تا اینکه موج پنجم کرونا هم آرام آرام فروکش کرد و اکنون وارد موج ششم کرونا شده ایم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.