در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان باحضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح شد: فرهنگ ریشه تامین امنیت پایدار در سیستان‌وبلوچستان است

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  حجت‌الاسلام والمسلمین محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌ وبلوچستان در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عاملی برگزار شد گفت: نگاه اصلی به استان نگاه امنیتی است در حالی که ریشه تامین امنیت پایدار، فرهنگ و اقتصاد است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌ وبلوچستان افزود: وجود شوراهای متعدد باعث صرف زمان و تضعیف شورای فرهنگ عمومی می‌شود در حالی که می‌توان برخی از شوراها را تجمیع کرده و تعدادی در قالب کمیته‌هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی فعالیت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان همچنین بر پیگیری مصوبات و بررسی کارآمدی و ضمانت اجرای آنها در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: با وجود ارائه گزارشی از عملکرد شورای فرهنگ عمومی در استان، اما هم‌چنان ضرورت یک گزارش محتوایی که به بررسی نقش شورای فرهنگ عمومی در بزنگاه‌ها و نقاط عطف در استان می‌پردازد، احساس می‌شود.

امام جمعه زاهدان ضمن قدردانی از تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لزوم توجه به این سند و اهتمام به اجرای آن در استان را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در ادامه لزوم توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناطق ویژه‌ای از جمله سیستان و بلوچستان که مرکب از اقوام و مذاهب مختلف هستند را خاطرنشان کرد

وی افزود : نگاه اصلی به استان سیستان‌ وبلوچستان نگاه امنیتی است در حالی که ریشه تامین امنیت پایدار، فرهنگ و اقتصاد است و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و اقتصاد عواید بیشتری را در تامین امنیت پایدار خواهد داشت.

وی ادامه داد : شورای عالی انقلاب فرهنگی باید کمیسیون اختصاصی برای سیستان‌ وبلوچستان در نظر گرفته و با نگاه فرهنگی به این استان توجه کند و برای تهیه منشور و سند فرهنگی استان تلاش کند تا از طریق آن بتوان به بررسی و ارزیابی عملکرد مسئولان مختلف در حوزه فرهنگ پرداخت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار