سومین انتخابات مجمع جهادگران فارس با حضور فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - فرمانده سپاه فجر فارس گفت: متاسفانه برخی می‌خواستند که حرکت‌های جهادی را محدود کنند و اقدام آن‌ها را به عنوان حرکت مردمی و مشارکت نیرو‌های مردمی می‌خواندند و به دنبال حذف حرکت‌های جهادی و به حاشیه کشاندن این فرهنگ غنی بودند.

سردار یدالله بوعلی گفت: گروه‌های جهادی همان بخشی از بسیج هستند که به صورت میدانی‌تر و عملیاتی‌تر حضور پیدا می‌کنند و نقش آفرینی می‌نمایند و در هر جایی لازم باشد اقدام به فعالیت و رفع آن مشکل میکنند.

او گفت: گروه‌های جهادی ساختار دارند و ظرفیت‌ها و چارت آن‌ها مشخص است، اما محدود به این موارد نیستند بلکه اقدام فراتر از این موارد را انجام می‌دهند و در رخداد‌ها و حوادث بر اساس نیاز آن موقعیت ساختاری را تعریف و تلاش می‌کنند تمام ظرفیت موجود و دستگاه‌های دیگر را دعوت، جذب و استفاده کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: این افراد به دنبال انجام تکلیف هستند و خود را محدود به زمان و سیستم‌های اداری و چارت‌ها نمی‌کنند البته نسبت به هماهنگی با چارچوب بسیج توجه ویژه‌ای دارند. این اقدام به موقع و در لحظه و بر اساس تفکر جمعی جهادگران انجام می‌شود، در واقع یک ویژگی خاص و متمایز گروه‌های جهادی نسبت به دیگر سازمان‌هاست.

بوعلی با تاکید بر حفظ فرهنگ بسیجی در گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی مراقبت کنند و خیمه گاه انقلاب که همان بسیج و فرهنگ بسیجی است را در دل فعالیت‌های خود حفظ کنند.

او با تاکید مجدد بر حفظ جایگاه‌های گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه برخی میخواستند که حرکت‌های جهادی را محدود کنند و وقتی گروه‌های جهادی اقدامی می‌کردند آن را به عنوان حرکت مردمی و مشارکت نیرو‌های مردمی می‌خواندند و به دنبال حذف حرکت‌های جهادی و به حاشیه کشاندن این فرهنگ غنی را داشتند لذا باید مراقبت شود و اجازه این شیطنت‌ها داده نشود.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: امیدواریم در سرتاسر فارس گروه‌های جهادی بر اساس یک شبکه منظم اقدام به فعالیت کنند.

او گفت: مجمع جهادی یکی از مواردی است که باعث می‌شود این شبکه تقویت و انسجام یابد. ما هم در کنار فعالیت‌های سازمانی به دنبال تقویت این مساله هستیم و گسترش این گروه‌ها لازم و ضروری است و هم اکنون نیز می‌بینیم که در سیل اخیر اولین گروهی که به کمک مردم شتافتند، همین گروه‌های جهادی بودند؛ ابتدا وارد میدان می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند سپس اقدامات عملیاتی لازم را تعریف می‌کنند و بر اساس نیاز موقعیت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اقدام به ارائه راهکار و حل مشکل می‌کنند.

سردار بوعلی گفت: در راستای تقویت گروه‌های جهادی به دنبال آن هستیم در یک اقدام ابتکاری و استفاده از ظرفیت درون استانی و بدون اینکه حتی تزریق اعتباری در این زمینه شده باشد یک بنه پشتیبانی و مهندسی راه‌اندازی کنیم که پیش بینی میکنیم حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت و در آینده تعداد این بنه‌های پشتیبانی را در ۵ نقطه فارس گسترش خواهیم داد.

او گفت: این اقدام باعث می‌شود که در حوادث، گروه‌های جهادی به صورت سریع و به موقع وارد میدان می‌شوند را بشود پشتیبانی بهتری کرد. راه اندازی این بنه‌های پشتیبانی در واقع باعث قدرت و سرعت عمل بهتر گروه‌های جهادی در حوادث می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس نیز در خصوص نحوه برگزاری انتخابات سومین دوره مجمع جهادگران گفت: این انتخابات با حضور ۱۷ نامزد از نواحی و شهرستان‌های مختلف فارس و با مشارکت نمایندگان گروه‌های جهادی برگزار شد.

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی گفت: طی دوره ۳ ماهه در سطح ۴۳ نواحی فارس انتخابات شورا‌های جهادگران شهرستانی با شور، نشاط، بالندگی و استقبال مناسب برگزار شده و امروز نیز شاهد برگزاری مرحله استانی این انتخابات بودیم و هیات رئیسه سومین دوره مجمع جهادگران فارس مشخص و معرفی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: امیدواریم برگزاری این انتخابات موجب انسجام و پیشرفت فعالیت‌های جهادی شود؛ مجمع جهادگران از دل گروه‌های جهادی برخواسته و یک شبکه عظیمی در سراسر کشور است که خوشبختانه در فارس نیز ۴ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده‌اند و حدود ۲۱۵ نفر در قالب اعضا شورای جهادی در نواحی مشخص شده که امیدواریم این عزیزان بتوانند در سیاست گذاری و برنامه ریزی حرکت‌های جهادی کمک شایانی نمایند و محور وحدت، انسجام و همدلی گروه‌های جهادی شوند.

قزل سفلی گفت: جریان جهادی، پرچمدار حلقه‌های میانی مورد نظر انقلاب؛ در نقش آفرینی و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بنابراین انتظار داریم مجمع جهادگران فارس، مشکلات موجود و پیش روی حرکت‌های جهادی را احصاء کنند و راهکار‌های لازم را در قالب سند سالیانه حرکت‌های جهادی استان تدوین و ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.