سرمربی تیم فوتبال استقلال به انتقاد از دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی کشورمان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از بازی با تیم هوادار درباره لیست تیم ملی فوتبال گفت: به شدت با تفکرات  اسکوچیچ مشکل دارم. اول صعود تیم ملی به جام‌جهانی را  به اسکوچیچ تبریک می‌گویم. از او تشکر می‌کنم که تیم ملی ما را به جام جهانی برده است. البته بازیکن را عین دسته گل تحویل تیم ملی دادم، ببینید با چه وضعیت عصبی او را تحویل ما دادند.اسکوچیچ انگیزه را در تیم من کشته است. 

نظرتان درباره دعوت نشدن بازیکنان استقلال به تیم ملی فوتبال بگویید؟ 

نمی‌دانم چه اتفاقی باید برای استقلال رخ بدهد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شوند. بهترین نتایج را در نیم‌فصل اول گرفته‌ایم و از لحاظ خط حمله و خط دفاع بهترین بوده‌ایم. تمام ایران فهمیده‌اند که مشکل تیم ملی چیست، چگونه اسکوچیچ متوجه نشده است؟ آقای اسکوچیچ! دفاع‌های من بهترین مدافعان ایران هستند. هر چه بگردید بهتر از آن‌ها پیدا نمی‌کنید. حالا نظر فنی دارید من احترام می‌گذارم. اگر در باشگاه این کار را بکنید می‌شود آن را توجیه کرد، چون محدودیت بازیکن دارید، اما وقتی شما ۱۶ تیم لیگ برتری دارید و دفاع‌های ما را دعوت می‌کنید و بعد مدافعان شما به مشکل می‌خورند  وبازیکن دیگری را از جای دیگر به دفاع وسط منتقل می‌کنید و دفاع وسطی که بهترین دفاع لیگ است، بازی نمی‌دهید این باعث می‌شود  که انگیزه در تیم من کشته شود.

به نظرتان اسکوچیچ ایرادی دارد؟

بازیکنان می‌خواهند به جام  جهانی بروند و بازی کنند، تیم استقلال بدون باخت صدرنشین لیگ است این چه حرکتی بود که اسکوچیچ روی بازیکنان من کرد؟ اسکوچیچ بسیار مربی خوبی است، اما برای باشگاه نه تیم ملی. این کار یک مربی حرفه‌ای نیست. شما بهترین دفاع‌های لیگ را دعوت کرده‌اید بعد یک دفاع چپ جای آن‌ها گذاشته‌اید که بازی کند! این هم از وضعیت امروز یزدانی که تمرکز کامل نداشت و عصبی بود. آقای اسکوچیچ! یزدانی را مثل دسته گل تحویلت دادم و او  بهترین دفاع لیگ است، یک انگشتش به تمام دفاع‌هایت می‌ارزد. آقای اسکوچیچ! چه کردید با بازیکن من که  عصبی شده؟ شما کل لیگ را بگردید مثل مرادمند و دانشگر پیدا نمی‌کنید.

چه انتقادی از عملکرد اسکوچیچ دارید؟

با اینکه اسکوچیچ را دوست دارم و از نظر فنی ۲،۳جلسه با او صحبت کردم و قبولش دارم، رفتارش به عنوان  یک مربی حرفه‌ای در شان تیم ملی نبود. حالا از فرهاد مجیدی که بهترین نتیجه را در لیگ گرفته چیزی نمی‌گویید؟ یکسری مجری‌ها هیچ صحبتی نمی‌کنند آن قدر که دنبال امتیاز‌های از دست رفته یک تیم هستند، دنبال قهرمانی نیم‌فصل استقلال نیستند، بماند. من احتیاجی به آن‌ها ندارم، اما بازیکنانم احتیاج دارند به جام جهانی بروند و بازی کنند. آینده‌شان است، شما نمی‌توانید این برخورد را با تیم استقلال بکنید، چون این تیم  بهترین نتیجه  را گرفته است. چطوری این رفتار را  با بازیکنانش می‌کنید؟ بعد می‌گویند می‌خواستیم دعوت کنیم، اما به خاطر کرونا نشد! من مطمئنم این هم بهانه است آن ۲ بازیکن را هم دعوت نمی‌کردند.

نظرتان درباره زمین ورزشگاه انقلاب کرج چیست؟ 

 درباره مسائل اصلا نمی‌توان صحبت کرد. زمینی که ما امروز در آن بازی کردیم به درد همه چیز به جزء بازی می‌خورد. اگر تیمم در این زمین می‌باخت یا مساوی هم می‌کرد باز هم اعلام می‌کردم زمین انقلاب کرج برای بازی مناسب نبود.  به نظرم این زمین شرایط برگزاری بازی را  ندارد. کیفیت فنی هر ۲ تیم را پایین آورده بود. بازیکنانم به شدت از زمین چمن ناراضی بودند. به تیم هوادار و بازیکنان خودم خسته نباشید می‌گویم. با توجه به اینکه بازیکنانم ۲ هفته درگیر بیماری کرونا بودند و تمرین نداشتند، اما خوب بازی کردند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم و به هواداران استقلال هم تبریک می‌گویم

در ورزشگاه انقلاب کرج  بی نظمی بود؟

واقعا خسته شدیم. تیم ما یک ثانیه دیر به زمین می‌آید، ما را جریمه می‌کنند، اما ۵۰۰ نفر امروز در ورزشگاه حضور داشتند و واقعا چه کسی باید این نفرات را جریمه کند. تیم ما ۲ هفته تمرین نداشته است. اگر بازیکنی کرونا بگیرد این ویروس  به تمامی تیم سرایت می‌کند. ابتدا فکر کردیم بازی با تماشاگر است. به خاطر کرونا باید سخت گیری بیشتری شود. واقعااز بی نظمی در ورزشگاه‌ها خسته شدیم و نمی‌دانم چه فردی مسئولیت رسیدگی به این موضوع را دارد.

زمان بازی برابر هوادار درست بود؟

ما یک باره ۲ هفته بازیکنان‌مان را در اختیار نداریم. همچنین  تمرین کردیم و به ما گفته بودند بازی روز ۱۸ بهمن برگزار می‌شود، اما شب خوابیدیم و صبح بلند شدیم و دیدیم بازی ما را روز ۱۵ بهمن گذاشتند. سهیل مهدی به من زنگ زد و گفت بازی را ۱۸  بهمن گذاشته‌اند  و به بازیکنان و همچنین بازیکنان خارجی مرخصی دادیم و خودم هم دبی بودم. بلند شدم و دیدم بازی روز  ۱۵  بهمن است.   با ۴ جلسه تمرین امروز بازی کردیم و  این هم از برنامه‌ریزی سازمان لیگ است.  

رضاوند و آقاسی به فولاد رفتند؟

در مورد عارف باید بگویم بحث او مربوط به امروز و دیروز نیست، حدود ۲ ماه است با عارف صحبت می‌کنیم. دوست داشتم در باشگاه استقلال کاری انجام بدهم این بود که بازیکنی که به استقلال می‌آید نباید فقط از نظر فنی خوب باشد باید از نظر شخصیتی هم در شأن تیم بزرگ استقلال باشد. خوشحالم انتخاب درستی کردم و عارف آقاسی را به استقلال آوردم. او بازیکن بسیار با شخصیت و فوتبالیست خوبی است، اما متاسفانه او گفت نمی‌توانم در تهران بمانم. ۲ ماه است که با او جلسه گذاشتم. یک بار در باشگاه استقلال صحبت کردم، او گفت به خاطر مشکلاتی که دارد نمی‌تواند در تهران زندگی کند و دوست دارد به اهواز برود. اصلا قبل از اینکه بحث انتقال صورت بگیرد با ما صحبت کرد و از من خواست که این اتفاق بیفتد و از تیم جدا شود و به اهواز برود. حتی به ما گفت که من را به نفت مسجدسلیمان یا نفت آبادان بدهید که نزدیک خانواده‌ام باشم.   او و آرش رضاوند را خیلی دوست دارم.آرش رضاوند هم یکی از بهترین هافبک‌های ایران است. در زمانی که من سرمربی استقلال بودم، او در ۹۰ درصد بازی‌ها حضور داشته، اما به خاطر شرایطی که برایش پیش آمده، دیدم از نظر روحی و روانی این بچه مشکل دارد. این ۲ بازیکن را به فولاد دادیم، اما استقلال تیم خودشان است. آقاسی و رضاوند هر وقت بخواهند تا زمانی که من سرمربی استقلال هستم می‌توانند برگردند.

جذب بازیکن ازبکستانی به کجا رسید؟

در بازی دوستانه‌ای که با تیم ازبکستان داشتیم این بازیکن را دیدم و پسندیدم. یک ماه است روی او کار کردیم. بازیکن  جوانی است و به ما خیلی کمک می‌کند.

دلیل غیب فرزاد مجیدی در تمرینات استقلال چیست؟

مسئله خاصی نیست. فرزاد یک جلسه غیبت کرد و جریمه شد و او دوباره غیبت کرد. در تمرین و در چارچوب زمین فوتبال، من با کسی تعارف ندارم حتی اگر برادرم باشد. او در اختیار کمیته انضباطی باشگاه  قرار دارد و این کمیته باید درباره اش تصمیم بگیرد.   همیشه با بازیکنانم هم صحبت کرده‌ام که مسائل انضباطی برایم مهم است.  

منظورتان از قهرمانی پاک چه بود؟

من در مورد خودم صحبت کردم حالا هر فردی هر جور دوست دارد برداشت کند. من در مورد تفکر خودم صحبت کردم. پرسپولیس تیمی است که در زمین رقیب ما است و در بیرون از زمین مسابقه هم به این تیم احترام می‌گذارم. حتما گل‌محمدی و بازیکنانش زحمت کشیده‌اند که قهرمان شده‌اند. من تفکر خودم را گفتم. حالا مردم نه، اما شما خبرنگاران من را خوب می‌شناسید، سرم در لاک خودم است. سر تمرین می‌روم و بعد خانه.   من نه با فردی ارتباط دارم، نه با مجری‌ها  و نه با خبرنگاران ارتباط دارم. خودتان می‌دانید که تمرکزم بر تیمم است. احتیاجی هم به کسی ندارم، موفق شوم خدا را شکر می‌کنم، موفق نشوم بیشتر کار می‌کنم. من که جا نمی‌زنم، اما این رفتار‌ها و این صحبت‌ها درست نیست. یک بار از تیمم و بازیکنانم صحبت نکردند، چون برایشان نفعی ندارد.

پرونده  جذب حردانی به کجا رسید؟

هنوز اتفاقی رخ نداده تا درباره این بازیکن صحبت کنم.  

تیم فوتبال استقلال در دیدار معوقه در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با نتیجه ۲ بر یک تیم هوادار را شکست دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک جانباز
۲۱:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
مگر قراره تیمی که آز تیمهای ایرانی و عرب ۶ گل میخوره و به دسته ۳ سقوط می‌کنه بازیکنانش به تیم ملی بروند؟
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۱۱:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
خلاصه ابرو باد و مه خورشید و فلک ، در کارند که مجیدی نتیجه نگیره ، اما این اعجوبه مربیگری فوتبال دنیا ، باعث حیرت همه کارشناسان فوتبال جهان شده و موفق شده با هر ترفندی هست بعد از ده سال در نیم فصل مسابقات ، تیم رو در صدر جدول لیگ برتر کشور بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
جک تری دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
تیم دوم تیم ملی مه درست بشود مشکل بازیکنان استقلال و مجیدی حل میشود انگیزه انها هم مضاعف میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای مجیدی عزیز بعنوان یک هوادار سرسخت استقلال می گم اصلا اینطور نیست . بازیکنان استقلال درزمبن اصلا خوب کار نمی کنند حالا اینکه تیم صدر جدول است قرار نیست که تیم ملی از این تیم باشد. مثلا بازی دیروز مقابل هوادار واقعاً تمرین کرده بودند . آدم از دیدن بازی اذیت می شد . برایتان آرزوی موفقیت دارم ولی به بازیکنان یادآوری کنید که کجا بازی می کنند . اون کار بچه گانه سیاوش یزدانی در پایان بازی اگر داور پنالتی می گرفت چکار می کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اگر استقلال این بازی را هم میباخت و یا چند بازی هم بد بازی کند و ببازد هم مشکل را از وضعیت کرونای تیم که دچارش شده میداند اگر هم که نه فبحل مراد تیر در تاریکی انداختن. فوتبال علم هست استقلال در حد تیمهای قهرمان اسیا با این سرمربیها بازی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
اینو هم اضافه کنید که به خاطر همین یک ملی پوش بازی استقلال را باز به تعویق انداختن
آخرین اخبار