آیت الله حسینی همدانی گفت: انتظار می‌رود جوانان کشور هر چه بیشتر در خصوص علل و ریشه‌های تحقق این انقلاب تحقیق انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - امام جمعه کرج گفت: امروز شاهد جنگ ادراکی از سوی دشمنان نظام اسلامی هستیم که هرچه بیشتر باید در مسیر جهاد تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی گام برداشت.

او می گوید: بیانیه گام دوم انقلاب که سه سال از ترسیم و ابلاغ آن گذشته، یکی از نگاه‌های مهم به ریشه‌های انقلاب اسلامی است و این انقلاب را باید با انقلاب‌های روسیه و فرانسه مقایسه کنیم تا اذعان شود که گفتمان انقلاب اسلامی عمیق‌تر و مردمی‌تر بوده است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: باید وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان و کشور‌هایی که در آن‌ها انقلاب رخ داده را مقایسه کرد تا حقایق مشخص شود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: ایران اسلامی در اواخر حکومت پهلوی به دلیل افزایش درآمد نفتی به جامعه مصرفی وابسته به نفت تبدیل شده بود که سرمایه کشور هدر می‌رفت.

به گفته او نکته مهم در پیروزی انقلاب اسلامی برخورداری از پشتوانه مردمی است؛ مردمی که در تمام عرصه‌ها اعم از انتخابات و هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته اند.

امام جمعه کرج می گوید: در بحث رهبری انقلاب اسلامی نیز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از طبقات محروم جامعه، اما با قدرت معنوی بالا بود که حتی در بحث ارتش و جنگ افزار نیز ریشه‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها متفاوت است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: حضور همافران و بیعت آنان با امام (ره) یک رویداد بزرگ تاریخی است که روحیه برای نیرو‌های انقلابی بود و روحیه طاغوتیان را از بین برد به طوری که چیزی از دولت بختیار برجای نماند.

او عنوان کرد: مردم ایران براساس باور قوی که ریشه در اعتقادات آنان داشت برای برپایی نظامی براساس دستورات شرع عمل کردند و تا به امروز تمام سختی‌ها و تحریم‌ها را تحمل کرده اند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مردم مسلمان ایران برای آرمان‌های انقلاب اسلامی جانفشانی داشته و خون داده اند و ادامه در راستای دفاع از کیان کشور دورتر از مرز‌ها شهدای والامقامی را تقدیم کرده؛ بنابراین لحظه‌ای دست از استقلال و آرمان‌های خود نمی‌کشند.

او عنوان کرد: نباید غافل از توطئه‌های دشمنان باشیم و به تازگی رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی کنایه از کم کاری یک دهه مسئولان اقتصادی داشتند اگرچه افرادی که باید آتش به اختیار عمل می‌کردند نیز بی توجهی داشتند؛ بنابراین باید دراین زمینه اقدام عاجل انجام داد.

به گفته امام جمعه کرج:  اگرچه دشمنان در جریان تحریم‌های شدید اقتصادی به اهداف خود نرسیده اند، اما مردم در سختی هستند.

انتهای پیام /ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.