رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی روز جمعه و شنبه در استان فعالیت خواهد داشت و اواخر وقت فردا از استان خارج می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - مهدی صابری گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی، بارش‌های استان از امروز آغاز شده است و این سامانه بارشی روز جمعه و شنبه در استان فعالیت خواهد داشت و اواخر وقت فردا از استان خارج می‌شود و روز‌های یکشنبه و دوشنبه هوای استان پایدار و بدون پدیده خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: بارش برف و باران و وزش باد از اثرات این سامانه است که موجب کولاک برف در برخی محور‌های مواصلاتی خواهد شد و موج اول بارندگی روز جمعه و موج دوم آن فردا استان را فرا می‌گیرد.

به گفته صابری در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد، گرم‌ترین شهر استان بوده و دمای ارومیه بین منفی چهار و مثبت پنج درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی گفت: بارندگی در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و اشنویه در جنوب استان نیز آغاز شده است، و لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب‌ها و سقوط بهمن نیز در این ۲ روز پیش بینی می‌شود.

شهرستان چالدران با چهار سانتیمتر برف پربارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.