مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال آبرسانی به ۵۰ روستای استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - امامی گفت: امسال برای آبرسانی به ۸۰ روستای استان برنامه‌ریزی شد و با طرح های قابل افتتاح در دهه فجر این تعداد تاکنون به ۵۰ روستا رسیده است.

او گفت: همزمان با دهه فجر طرح آبرسانی به ۱۰ روستای استان با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

امامی گفت: همچنین طرح توسعه شبکه و خدمات پایدار آبرسانی به ۱۶ روستا در دهه فجر افتتاح می‌شود که نقش مهمی در پایدارسازی آب مناطق روستایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال اعتبارات آبرسانی به روستا‌ها رشد هفت برابری داشته و با توجه ویژه مجلس و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اعتبار خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی به استان اختصاص یافته است.

او به انعقاد قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا اشاره کرد و گفت: این طرح ها با همکاری نیروی زمینی سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در مناطق مرزی استان اجرا می‌شود و با این اقدام بخش عمده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در این مناطق از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

امامی گفت: در حال حاضر به دنبال پایدارسازی آب در روستا‌های خراسان جنوبی هستیم که طرح پایدارسازی آب مجتمع کوثر و کویر طبس همچنین طرح های مجتمع آبرسانی سده و گرماب شهرستان قائنات در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: همچنین طرح خیرآباد با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در مراحل نهایی است و مجتمع آبرسانی خوشاب نیز با کمک مالی کمیته امداد به میزان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پ- قدیری
۱۱:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
لطفا به جای آب رسانی، عملیات آبخوان داری و آبخیزداری را افزایش دهید؛ که با جلوگیری از خروج سیلابی باران، هم مانع جریان سیل میشود و هم آب روستاها را به شکل پایدار تامین میکند.