نیروهای طالبان کمربند امنیتی در ساحات مختلف کابل ایجاد کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدتی است که مشکلات اجتماعی و جرم‌های جنایی به‌خصوص سرقت لین پایه‌های برق در پایتخت و مناطقی از غرب کابل افزایش داشته است.

در همین حال قاری انعام‌الله ابراهیم، آمر جنایی حوزه سیزدهم امنیتی در یک گفت‌وگوی خبری گفت: فعلاً امنیت نسبی برقرار شده است؛ تقریباً هشتاد درصد امنیت تأمین شده اما در همین روزها بعضی از معتادین و دزدها دست به سرقت می‌زنند.

قاری انعام‌الله ابراهیم گفت: ما به کسانی که امنیت مردم را مختل می‌کنند می‌گوییم که بجای این کارها به اسلام و مردم خود خدمت بکنند.

دولت طالبان تا هنوز با دزدان با سختی برخورد نکرده است؛ اما از این به بعد مجازات سنگینی در انتظار اخلالگران امنیت مردم است.

آمر جنایی حوزه سیزدهم امنیتی گفت: ما در یک روز سه نفر دزد را گرفتار کردیم.

در همین حال ما قبلا در یک شبانه روز، چهار گشت موتر پولیس در ساحه داشتیم اما حالا هشت گشت موتر پولیس در مناطق هستند تا امنیت مردم را بهتر تأمین کنیم.

انعام‌الله ابراهیم گفت: نیروهای طالبان کمربند امنیتی در ساحات مختلف ایجاد کرده‌اند و همواره در تلاش هستیم تا امنیت را هر چه بهتر تأمین کنیم.

روز‌به‌روز رویدادهای جنایی در پایتخت، به‌خصوص در مناطق غرب کابل رو به کاهش است و ما هر کس را که اخلالگر امنیت مردم باشد، دستگیر می‌کنیم.

ابراهیم با بیان این که حوزه سیزدهم در ارتباط مستقیم با وکلای گذر و مردم است گفت: شماره حوزه که در کارت‌ها چاپ شده است در تمام مناطق تحت کنترل حوزه بین مردم و وکلای گذر پخش شده است تا هرگاه با مشکل مواجه شدند تماس بگیرند.

فورم‌هایی که از طرف حوزه است بین وکلای گذر تقسیم شده تا آنها به مردم بدهند؛ در این فورم‌ها تمام مشخصات شهروندان درج است.

آمر جنایی حوزه سیزدهم امنیتی گفت: از روزی که طالبان در ساحه غرب کابل استقرار پیدا کرده، تنها از مناطق حوزه سیزدهم بیش از هشتاد نفر دستگیر و دوسیه‌شان رسمی شده است.

ابراهیم در ارتباط با لین دزدی‌ها گفت: ما چندین لین دزد را هم دستگیر کردیم و مردم با ما همکاری دارند و از این بابت خوشحال هستیم.

در حکومت پیشین هم مردم از بابت وقوع جرائم‌های جنایی در کابل شکایت داشتند اما مقام‌های دولت طالبان وعده تأمين امنیت بهتر را به شهروندان می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: طالبان ، دزدان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار