معاون صمت گلستان از اجرای طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور با هدف جلوگیری از نقض قوانین در واحد‌های تولیدی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - علی‌اصغر اصغری گفت: طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان گلستان از ۱۵ بهمن اجرا می‌شود واین طرح با مشارکت دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بصورت شبانه در فرایند کشتار نظارت خواهند داشت و با واحد‌های متخلف از قوانین برخورد  می شود.

اصغری گفت: در زمان اجرای این طرح کشتارگا‌های طیور و واحد‌های تولید کننده تخم مرغ باید با رعایت ضوابط قانونی در ثبت اطلاعات کشتار طیور و همچنین ثبت موجودی تخم مرغ خود نسبت به ثبت در سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌گوید: این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با تاکید بر مواردی از قبیل درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندی‌ها، الزام صدور فاکتور توسط کشتارگاه‌ها و رعایت قیمت تمام شده اجرا می‌شود.

اصغری گفت: در استان گلستان ۱۴ واحد کشتارگاه طیور مرغ در حال فعالیت هستند و هر شب ۶۰۰ تن گوشت مرغ را برای مصارف داخل استان و سایر استان‌ها اماده سازی می شود و بر اساس ضوابط این محموله‌ها را برای سایر استان‌ها ارسال می‌کنند.

او گفت: همکاری نکردن با بازرسان، گزارش اطلاعات نادرست، درج نکردن قیمت مصرف کننده، صدور نکردن فاکتور برای مشتریان و اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان در این مراکز تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.