مراسم روز جهانی تالاب با حضور جمعی از دوستداران و حامیان محیط زیست در پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا برگزارشد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - رضا زمانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در حاشیه این مراسم گفت: تالاب‌ها کارکرد‌ها و ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مختلفی دارند که همگان چه دستگاه‌های متولی چه سازمان‌های محیط زیست و به ویژه مردم و جوامع محلی وظیفه دارند برای حفاظت محیط زیست کوشا باشند.

برنامه مدون هفت ساله برای احیا و مدیریت تالاب انزلی برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گیلان و تاکید استاندار گیلان برنامه احیای تالاب برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

عباس صابر، معاون امور عمرانی استاندار گیلان هم گفت: یکی از برنامه‌های مهم ریاست جمهوری در سفر به گیلان توجه ویژه به تالاب بود.

در سفر ریاست جمهوری مصوبه‌ای برای تشکیل کارگروه ویژه احیای تالاب و۲ رودخانه گوهر رود و زرجوب به تصویب رسید.

با توجه به فرآیندی که شروع کرده ایم انشالله آینده روشنی برای تالاب خواهیم داشت ضمن اینکه جوامع محلی و مردم نیز باید همراهی کنند تا احیای تالاب اتفاق بافتد.

تهمینه شمشادی، مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: حفاظت از تالاب منحصر به یک یا ۲ دستگاه نیست بلکه نیاز به مشارکت مردم دارد، زیرا ذینفعان اصلی این تالاب ساکنان حاشیه تالاب، جامعه محلی و اهالی روستا‌های اطراف تالاب هستند که معیشت شان به این تالاب بستگی دارد.

پرنده نگری و رهاسازی پلیکان در طبیعت از جمله برنامه‌های روز جهانی تالاب در صومعه سرا بود.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.