اشرفی گفت: با بهره برداری کامل از تصفیه خانه شادگان طی چند ماه آینده از تخلیه فاضلاب درون تالاب به صورت کامل جلوگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمدجواد اشرفی این صحبت را امروز در آیین روز جهانی تالاب‌ها در مدرسه شهید عراقی روستای خنافره شادگان اظهار کرد.

او گفت: تخلیه زباله‌ها درون تالاب، خشک شدن هور، مرگ آبزیان تالاب، ورود فاضلاب و سموم کشاورزی از جمله تهدید‌هایی است که تالاب شادگان با آن دست به گریبان است.

اشرفی یادآور شد که تالاب‌های استان از جمله تالاب شادگان ثروتی عظیم برای بهبود زندگی مردم خوزستان هستند که تاکنون از این ثروت به خوبی استفاده نشده است.

تالاب‌ها به دلیل وجود پرندگان و آبزیان می‌توانند موجب ثروت آفرینی، بهبود معیشت و افزایش رفاه مردم منطقه شوند که بهره گیری صحیح همراه با حفظ این تالاب‌ها نیازمند آموزش عمومی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ماهیگیری به روش استفاده از برق و تخلیه فاضلاب به تالاب شادگان را اقدامی بسیار آسیب زا برای طبیعت منطقه دانست.

استان خوزستان دارای چندین تالاب است، که بسیاری استفاده از منابع همین تالاب و توسعه گردشگری را باعث دگرگونی در وضعیت معیشتی مردم می‌دانند.

اما توسعه صنایع آب بر از جمله فولاد در این مناطق موجب شده تا انتقادات فعالان محیط زیست را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.