دعوت اولیا به مدرسه نباید صرفا برای کمک مالی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دعوت اولیا به مدرسه نباید برای کمک‌های مالی بلکه استفاده از فکر وایده آن‌ها برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های مدرسه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - رضا رضایی در نشست تخصصی با مدیران مدارس استان در بستر شبکه شاد با تقدیر از تلاش‌های سخت‌کوشانه فرهنگیان به ویژه مدیران مدارس در شرایط کرونایی، گفت: در این شرایط، فرهنگیان مأموریت خود را به‌خوبی انجام دادند و اجازه اخلال در فرآیند آموزشی را ندادند.

به گفته او، اجرایی کردن سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است و گفتمان سازی سند تحول بنیادین ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی خواهد بود.

رضایی توجه جدی به تبین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان را نیز ضروری دانست و می‌گوید: بیانیه برای دانش آموزان منشور تربیتی است و دانش آموزان باید به عنوان نسل نوجوان و جوان راوی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه باشند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، سند ننگین ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش استان هیچ جایگاهی ندارد و باید برای ایجاد نشاط و پویایی در مدارس حداکثر تلاش صورت پذیرد.

رضایی گفت: تمامی آمال و آرزو‌های آموزش و پرورش در مدارس محقق می‌شود و مدیر مدرسه به عنوان پرچمدار اصلی آموزش و پرورش در جامعه بر برنامه ریزی در راستای تربیت انسان توانمندو شهروند مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران باید همت داشت.

او گفت: نقش مدیر مدرسه در تحقق اهداف آموزش و پرورش انکار ناپذیر است و باید با توانمندی ویژه ارتباطی خود، بتواند بین ارکان مدرسه خانه، معلم، دانش آموز، محله و اداره ارتباط تعاملی برقرار کند.

رضایی می‌گوید: دعوت اولیا به مدرسه تنها نباید به کمک‌های مالی خلاصه شود، بلکه استفاده از فکر و برنامه‌های آن‌ها برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ضروری بوده و اگر افراد در تصمیم سازی شرکت کنند در اجرای تصمیم نیز همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی بین دانش آموز و معلم، معلم و اولیا و مدرسه و دانش آموز از مهمترین وظایف مدیر مدرسه است.

رضایی می‌گوید: حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان خط قرمز ما در شرایط کرونایی است و اطمینان مدیر مدرسه از سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و همکاران فرهنگی بسیار مهم است

او گفت: ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان در شرایط کرونا آن هم در شرایط فعلی، باید توجه داشت که مدرسه‌ای موفق است که حتی یک دانش آموز از تحصیل باز نماند.

به گفته او، برگزاری نماز جماعت و حضور همکاران و مدیر در نماز جماعت مدارس در فرهنگ سازی در خصوص نگهداری از اموال مدرسه و اموال عمومی نیز ضروری است.

رضایی بر استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی در راستای توانمند سازی دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: توانمند سازی دانش آموزان، اولیا و معلمان لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جذب مشارکت‌های مردمی و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی حائز اهمیت است و با ضروری بودن آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان بر تربیت دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر و خلاق در مدارس تاثیر گذار باشیم.

به گفته او، مردم داری، عدالت محوری و کار جهادی در مدارس را نیز ضروری است و باید پیگیر تحصیل دانش آموزان، منطقه به منطقه، خانه به خانه و فرد به فرد در جهت جلوگیری از انسداد مبادی بی سوادی و ترک تحصیلی باشید.

رضایی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها آموزش و پرورش به عنوان آینده سازان این مرز و بوم تاکید کرد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار