رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پارک فناوری به همراه شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر خود از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - ایرج کاظمی نژاد گفت: پارک علم و فناوری خوزستان بر اساس گروه بندی سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه ۲ قرار دارد و بر اساس شاخص‌های اعلام شده از سوی این وزارتخانه، این پارک به همراه شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر خود از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار هستند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان می‌گوید: مقدار فروش شرکت‌های زیرپوشش این پارک، سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال معادل ۳/۱ برابر متوسط فروش شرکت‌های عضو پارک در کشور است. پارک خوزستان با داشتن هشت مرکز رشد، ۱۴ کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری و هفت شتاب دهنده در حال فعالیت است.

به گفته کاظمی نژاد پارک علم و فناوری خوزستان امکان استقرار شرکت‌های فناور خود در یک فضای فیزیکی مناسب را نداشته و همین امر باعث دلسرد شدن جوانان فعال در حوزه فناوری شده است.

پارک علم و فناوری خوزستان با وجود عمر ۱۲ ساله خود از کمبود فضای فیزیکی به شدت رنج می‌برد. هم اکنون تنها دارایی ملکی پارک خوزستان یک هزار و ۷۰۰ مترمربع بوده که با این حساب سرانه فضا برای هر شغل شرکت‌های فناور در پارک خوزستان حدود ۰.۷ مترمربع است.

تشویق، ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که متکی بر علم و دانش فعالیت می‌کنند جزو مهمترین اهداف پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.