استاندار کرمان گفت: در پی سفر رییس جمهور و وزیرکشور به جنوب استان کرمان اعتبار اضطراری به صورت تنخواه در اختیار استانداری قرار می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  علی زینی وند در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان گفت: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی اسناد لازم را به ذی حسابی استانداری ارائه دهند و اعتبار مورد نیاز را دریافت کنند.

زینی وند می‌گوید: برای استهمال وام های  کشاورزی به صورت متمرکز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده.

 آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: در سیل اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شد که لیست تدوین و به تهران ارسال شده.

ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرما

آیت اللهی موسوی می‌گوید: اعتبار ابلاغی دولت در سیل اول ۵۲۰ میلیارد تومان بوده که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لیست توزیع آماده شده.

به گفته او در برخی نقاط از جمله روستای کروچان مشکل آب داریم که تانکر‌های ۵ هزار لیتری برای آبرسانی آماده شده و ۱۶ روستا‌ی اطراف جازموریان نیز مشکل خوراک دام دارند.

روح اللهی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان از آمادگی این مجموعه برای توزیع هزار راس دام و ۵۰۰ سری اثاثیه منزل و لوازم خانگی در منطقه تعهد شده برای آسیب دیدگان از سیل اول دی ماه طی هفته آینده خبر داد.

او گفت: هزار طرح اشتعال زایی نیز که قرار بود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل زده اجرایی کند، آغاز شده. 

در سیل اخیر به بخش کشاورزی هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۸ درصد و به بخش زیر بنایی ۲ هزار و۸۰۰ میلباردتومان خسارت معادل ۶۲ درصد وارد شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.