رجب طیب اردوغان:

ترکیه آماده کمک به لبنان برای بازسازی بندر بیروت است

رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای کمک به لبنان و اجرای پروژه‌های زیربنایی مختلف از جمله بازسازی بندر بیروت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رجب طیب اردوغان در دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در آنکارا با تاکید بر اینکه ترکیه آماده کمک به لبنان در همه زمینه‌ها است، گفت: در نخستین روز‌های پس از انفجار بندر بیروت، وزیر امور خارجه خود را برای اعلام همبستگی به لبنان اعزام کردیم و همچنین پس از انفجار عکار، یک هواپیمای کمکی به این کشور فرستایم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه در این دیدار ضمن اعلام آمادگی شرکت‌های ترکیه‌ای برای اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی از جمله بازسازی بندر بیروت، گفت: «ما همچنان در کنار لبنان بوده و آماده حمایت از تلاش‌های دولت لبنان برای اصلاحات هستیم و آمادگی خود را برای ارائه تخصص در زمینه همکاری دیجیتال برای خدمات عمومی اعلام کرده‌ایم.»

دو طرف همچنین درباره اقدامات مرتبط با ارتقای سطوح مبادلات تجاری مشترک به بحث و بررسی پرداختند و بر اهمیت اجرایی شدن توافقنامه تجارت آزاد تاکید و توافق کردند که هرچه سریعتر جلسه کمیته عالی مشترک در ترکیه برگزار شود.

نخست وزیر لبنان، روز سه شنبه در رأس یک هیئت از وزیران لبنانی به دعوت رجب طیب اردوغان  برای یک سفر رسمی وارد ترکیه شد. او در فرودگاه آنکارا مورد استقبال واسیپ شاهین، فرماندار آنکارا، منصور یاواس، شهردار آنکارا و غسان المعلم، سفیر لبنان در ترکیه قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار