مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: مأموران شهرداری می‌توانند از عملیات ساختمانی بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  غلامعلی فیض‌الهی گفت: با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری برای رسیدگی به تخلفات محدوده و حریم شهر، با اجرای طرح توسعه و اضافه‌شدن بخش‌های جدید به محدوده و حریم، کمیسیون ماده صد صلاحیت رسیدگی به تخلفات جدید را داشته و موارد گذشته باید توسط کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شود.

با توجه به تبصره‌های یک و هفت ماده صد شهرداری، مأموران شهرداری می‌توانند از عملیات ساختمانی بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری کنند و حتی در صورت مقاومت مالک، اجازه دارند از نیروی انتظامی کمک بگیرند.

در تبصره هفت به کوتاهی مأموران شهرداری اشاره دارد که در صورت کم‌کاری باید مجازات شوند، همچنین در صورت ادامه تخلف و عملیات ساختمانی توسط سازندگان بنا، می‌توانند ابزار و مصالح را به صورت امانی به انبار شهرداری انتقال داده و پس از رفع تخلف، این تجهیزات و مصالح را بازگردانند.

به گفته او در صورت جلوگیری از عملیات ساختمانی، شهرداری موظف است تا یک هفته پرونده را به کمیسیون ماده صد ارسال کند.

 با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری برای رسیدگی به تخلفات محدوده و حریم شهر، با اجرای طرح توسعه و اضافه‌شدن بخش‌های جدید به محدوده و حریم، کمیسیون ماده صد صلاحیت رسیدگی به تخلفات جدید را داشته و موارد گذشته باید توسط کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شود.

 تخلفات متصل به پروانه ساختمان در کمیسیون ماده صد در صورت مسکونی بودن به عنوان مازاد بر تراکم و بر اساس تبصره دو ماده صد جریمه می‌شود.

 تخلفات منفصل از پروانه ساختمان، به عنوان ساختمان بدون پروانه بر اساس یک دهم ارزش معاملاتی در حد مجاز و در صورت تراکم بر اساس تبصره دو ماده صد جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.