همزمان با هفته پیشگیری از سرطان، برنامه غربالگری رایگان سرطان پستان در بیمارستان امید از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - دکتر علی تقی زاده گفت: سرطان پستان اولین سرطان پر بروز در بین زنان جهان است و در سال‌های گذشته میزان بروز برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های روده و پستان هم افزایش روزافزونی داشته است.

این طرح با هدف ارتقای آگاهی بانوان و تشخیص زودرس سرطان پستان برای خانم‌های بالای ۲۰ سال انجام می‌شود و در آن، پس از معاینه مراجعه کننده توسط متخصص، آموزش خودآزمایی نیز به آن‌ها داده می‌شود و درصورت نیاز و وجود ریسک فاکتورها، فرد برای ماموگرافی و سونوگرافی به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.

 معاون آموزش سلامت بیمارستان امید گفت: به منظور پیشگیری و تشخیص به‏ موقع سرطان پستان، "طرح غربالگری رایگان بانوان" توسط متخصصین متبحر و مجرب جراحی سرطان در بیمارستان امید مشهد انجام شد.

او گفت: همزمان با هفته سرطان، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۸ مشهد ایستگاه آموزش سلامت همگانی در حاشیه خیابان کوهسنگی از ۱۲ الی ۱۴ بهمن برپا شده است که در این برنامه آموزش همگانی و اطلاع رسانی عمومی در مورد سرطان به همراه پمفلت‌های آموزشی به مردم داده شد.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار