مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ پروژه عمرانی با اعتبار هشت میلیارد تومان گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط عشایری این استان افتتاح می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حمید طوقی گفت: ۴۵۰ خانوار عشایری با بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر از مزایای آن بویژه برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

او با بیان این‌که بهسازی چشمه، ساخت منبع ذخیره آب، بهسازی و تجهیز چاه و انتقال آب از طریق لوله در دهه فجر افتتاح خواهد شد ادامه داد: بازگشایی راه و اجرای شبکه آبرسانی از جمله فعالیت‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برگزاری رقابت‌های قرآنی، دیدار با خانواده معظم شهدای عشایر و برگزاری رقابت‌های شترسواری و جشن پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های اجرایی در مناطق عشایری در دهه فجر است.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که بر اساس آمار‌های موجود افزون بر ۵۱ درصد جمعیت این استان در روستا‌ها و بقیه در شهر‌ها سکونت دارند

عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت ۱۹ هزار خانوار و داشتن ۹۰۰ هزار راس دام حدود ۶۰ درصد از مراتع استان را در اختیار داشته و ۲۵ درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار