آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  آیت الله سیداحمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در پیام خود خطاب به فرزند آن مرحوم نوشت: رحلت جانگداز مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت‌الله العظمی جناب آقای صافی گلپایگانی موجب تألم خاطر عموم مؤمنان و شیعیان شد.

مرجع بزرگواری که علاوه بر ملکات نفسانیه و شخصیت الگویی در تقوا و فضائل و سجایای اخلاقی، به عنوان طنطنه فقاهت، سنگربانی غیور در حفظ ارزش‌های دینی و مبارزی خستگی ناپذیر در مقابله با منکرات شرعیه و تسامحات بی بندوبارانه، اسوه همه غیرتمندان دینی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بدیهی است عمری با این پهنه مالامال از جمیع برکات و افاضات معنوی، منشاء ارتقا به مراتب عالیه در سرنوشت اخروی برای این بزرگوار خواهد بود.

آیت الله علم الهدی گفت: علو درجات این محبوب الهی را در عتبه مقدسه ثامن الحجج (ع) از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم و به جنابعالی و حوزه علمیه سترگ قم و سایر بازماندگان، این مصیبت وارده را تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله صافی گلپایگانی از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از محضر آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برد.

این مرجع تقلید که در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشوده بود، شب گذشته در ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار