وزیر کشور گفت: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به محض مشاهده هر گونه تخلف و عدول از برنامه‌های ستاد ملی کرونا، اخطار و برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - احمد وحیدی وزیر کشور گفت: سویه اٌمیکرون مطابق برآورد‌های کارشناسان بهداشتی از قدرت واگیری بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه طی روز‌های اخیر شاهد ابتلای بالای بیماری در کشور هستیم.

وزیر کشور که در سی‌وسومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا سخن می گفت با اشاره به اینکه برای کنترل امیکرون نیازمند تقویت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند تزریق واکسن در کشور هستیم؛ یادآور شد بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده مدارس و دانشگاه‌های کشور بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته اند.

به گفته وزیر کشور لازم است همه دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت رسان در کشور اهتمام بالا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وحیدی با تصریح این امر که ماسک به تنهایی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند؛ گفت: در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام استفاده از ماسک باید به صددرصد برسد تا دچار گسترش بیماری نشویم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رعایت کامل مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مصوبات در ستاد ملی کرونا بعد از طی فرآیند‌های مختلف کارشناسی و با حداکثر اجماع به تصویب می‌رسد.

به گفته وحیدی مسئولین دولتی باید در مصاحبه‌ها و گفتگو‌های رسانه‌ای متناسب با مصوبات ستاد کرونا رفتار کنند و از بیان مطالب و دیدگاه‌های شخصی اجتناب ورزند. امروز برای مدیریت و مهار این سویه خطرناک به یکصدایی و همدلی نیاز داریم و با همه ظرفیت در یک خط واحد در برابر این بیماری قرار گیریم.

وزیر کشور تاکید کرد قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور به صورت مرتب و شبانه روزی بر اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نظارت دارد و به محض مشاهده هر گونه تخلف و عدول از برنامه‌های ستاد ملی کرونا، اخطار و برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار