عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی:

از کنار فرد امیکرونی رد نشوید

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: حتی اگر از کنار فرد مبتلا به امیکرون هم عبور کنید، احتمال ابتلا به این ویروس وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علیرضا صداقت گفت: ۲۰ درصد افراد بستری بابت کرونا کمتر از ۹ سال و در سن اطفال بودند، پیش‌بینی بستری‌های زیادی در حوزه کرونا در این محدوده سنی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود واکسیناسیون در سن پایین هم مدنظر باشد.

او گفت: در پاندمی کرونا نکته حائز اهمیت واکسیناسیون اطفال کمتر از ۱۲ سال است، با توجه به اینکه در کشور‌های مختلف دنیا تجربه زیادی در این حوزه وجود ندارد، کمیته کشوری مبنا را روی مطالعات بین‌المللی قرار داد و تکمیل اطلاعات واکسیناسیون زیر ۱۲ سال در دنیا انجام شد، در کشور‌های مختلف دنیا واکسیناسیون نوبت دوم را با درصد بالایی انجام دادند در کشور ما هم همینطور است و آمار واکسیناسیون دوز‌های اول و دوم قابل توجه است، اما در آمار دریافت عمومی دوز سوم عدد خوبی نداریم و متاسفانه استقبال خوبی هم نشده است.


بیشتر بخوانید




صدافت گفت: استفاده از ماسک باید به بیش از ۸۰ درصد برسد و دوری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی اجرا شود، زیرا در چنین حالتی میزان ابتلا به بیماری به یک‌دوم یا یک‌سوم تقلیل خواهد یافت.

به گفته او این روز‌ها صحبت از انتشار بیماری از طریق سطوح می‌شود و گزارشات نیز نشان می‌دهد ویروس روی سطوح پلاستیکی تا هشت روز باقی می‌ماند و حتی اگر از کنار فرد مبتلا هم عبور کنید احتمالا مبتلا خواهید شد، توصیه اکید می‌شود خانواده‌ها از واکسیناسیون فرزندان خود استقبال کنند زیرا کشور‌هایی که در این سنین واکسن را دریافت کردند نتایج خوبی داشتند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: بنابراین با تاکید فراوان از مردم درخواست می‌کنیم برای دوز سوم اقدام عاجلی انجام دهند، بهترین زمان واکسیناسیون زمانی است که پیک وجود ندارد از همین رو باید هر چه سریع‌تر واکسیناسیون را کامل کرد و نگران نوع واکسن نیز نبود.

 

منبع؛عصر ایران

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار