رئیس فراکسیون زنان مجلس به بیان توضیحاتی درباره زمان بررسی لایحه حمایت از حقوق زنان در برابر خشونت در صحن علنی مجلس پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه جلوگیری از خشونت علیه زنان گفت بررسی اولیه لایحه خشونت علیه زنان به اتمام رسیده و منتظر ورود به کمیسیون زنان برای بررسی است.

لایحه‌ "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" که پس از گذشت قریب به ۱۰ سال از تدوینش بالاخره دی ماه سال ۹۹ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، همچنان در دست بررسی بهارستان نشین‌ها است.

قاسم‌پور دلیل تاخیر طولانی مدت در بررسی لایحه خشونت علیه زنان را به این دلیل می‌داند که بررسی آن خیلی زمان بر بود، زیرا لایحه‌ای که دولت قبل به مجلس تحویل داده بدون اسناد پشتیبان بوده و از ارائه اسناد پشتیبان آن ممانعت به عمل آورده است.

تدوین لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده دولت یازدهم با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت قانونی هرچه بیشتر از زنان خشونت دیده آغاز شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس اعلام کرده که مجلس مجبور شده بود به مسئله خشونت از بعد اسناد بالادستی و پژوهش‌های اجتماعی که انجام شده و قوانین مصوب رجوع کند همچنین تمام دستگاه‌هایی که اسمشان در این لایحه به عنوان متولی مطرح شده است را به مجلس دعوت کند تا بررسی های لازم فراهم شود. 

پس از قتل «رومینا اشرفی» دختر ۱۴ ساله گیلانی به دست پدرش در خرداد ۹۹ بررسی این لایحه در معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دولت دوازدهم به جریان افتاد و به دلیل دارا بودن مواد قضائی برای اعلام نظر به قوه قضائیه رفت، در آن‌جا نیز با تغییرات محتوایی و اسمی همراه شد و نهایتا برای بررسی مجدد به کمیسیون لوایح دولت بازگشت و ۱۴ دی سال ۹۹ در هیات دولت قبل تصویب و حدود چهار ماه پس از آن نیز در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که همچنان در کمیسیون های مجلس به سر می برد.

قاسم پور گفت هم اکنون نسخه نهایی لایحه آماده شده  و بعد از اتمام بررسی در کمیسیون زنان، بدون نوبت به صحن علنی مجلس خواهد آمد لایحه منع خشونت علیه زنان ابتدای سال ۱۴۰۱ به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار