دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: کشور‌هایی که تجاوزگری اسرائیل را می‌پذیرند به یک رژیم آپارتاید کمک می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سازمان عفو بین الملل در گزارش خود تاکید کرد در مناطق در کنترل رژیم صهیونیستی، اقداماتی صورت می‌گیرد که بر اساس معاهده آپارتاید ممنوع است.

در گزارش این سازمان آمده است: این اقدامات بخشی از حمله روشمند و گسترده علیه ملت فلسطین است. رژیم‌ اسرائیل، فلسطینی‌ها را تهدید جمعیتی محسوب می‌کند. اهداف ترکیب جمعیتی اسرائیل، بیانگر طرح رسمی برای یهودی سازی بعضی مناطق از جمله قدس است.

این سازمان در گزارش خود خواستار توقف اقدامات وحشیانه مانند تخریب منازل و عملیات تخلیه اجباری خانه‌ها شد و اعلام کرد که نباید واکنش بین المللی به آپارتاید محدود به محکومیت‌های لفظی و فریبکارانه باشد.

اگنس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین الملل هم در پی انتشار گزارش این سازمان در مورد آپارتاید بودن اسرائیل، گفت: هیچ توجیهی برای رژیمی که بر سرکوبگری نهادینه شده نژادی پایه گذاری شده است، وجود ندارد. کشور‌هایی که تجاوزگری اسرائیل را می‌پذیرند، خودشان را در طرف اشتباه تاریخ خواهند دید. دولت‌هایی که سلاح در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و از آن در برابر بازخواست حمایت می‌کنند، به یک رژیم آپارتاید کمک می‌کنند.

عفو بین الملل همچنین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: « آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان جنایت علیه بشریت است. این امر در جهانی که از برابری و حق زندگی با عزت حمایت می‌کند، جایی ندارد. ما برای حمایت از حقوق بشر در همه جا باید به حکومت آپارتاید بر میلیون‌ها فلسطینی پایان دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار