رئیس دانشگاه اصفهان گفت: استان اصفهان ظاهری توسعه یافته دارد، اما واقعیت چیز دیگری است که به دلایل زیست‌محیطی نفس آن به شماره افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حسین هرسیج امروز در کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست گفت: منشأ بسیاری از دلایل مشکلات به الگوگیری از تمدن غرب بر می‌گردد که نتیجه آن جدایی از خداوند، تنش انسان با انسان و طبیعت و تعارض فرد و جامعه است که تمدن غرب به سمت منفعت گرایی و اومانسیم افرادی رفته است.

او گفت: استثمار انسان و تخریب محیط زیست به دنبال روند صنعتی شدن را به منفعت طلبی و لیبرالیسم مطلق گره بزنید که این همان چیزی است که در غرب هم اتفاق افتاده است، اما روند غرب تغییر و به سمت صنعت‌زدایی رفته که در مقابل بر صنایع‌های تک تاکید دارد و صنعت را به کشور‌های دیگری انتقال دادند.

از این رو غرب به هوش آمد و مشکلات را به کشور‌های جهان سوم برد که ظاهر آبادانی و توسعه را نشان می‌دهد، اما واقعیت چیز دیگری است مانند استان اصفهان که استانی توسعه یافته است، اما تنفس آن به شماره افتاده است.

هرسیج می‌گوید در جمهوری اسلامی به دنبال الگو‌های وطنی و داخلی باید باشیم و نباید خودمان را از خداوند و طبیعت جدا بدانیم، بنابراین مبانی نظری و تفکری دینی که تاکید رهبر معظم انقلاب است باید بازنگری شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.