امام جمعه بوشهر، در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام خود به با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی، آورده است: «آن مرجع ارجمند در عرصه تحصیل، تهذیب، تعلیم، تألیف، مرجعیت، خدمت به مسلمانان، زهد و پارسایی و مودت و محبت به خاندان پیامبر گرامی اسلامی(ص) و تبلیغ آن به ویژه عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(روحی فداه) تلاشی قابل تحسین داشت».

در این پیام آمده است:« وی از یادگاران مکتب حضرت آیت الله العظمی بروجردی و دیگر حضرات گرانقدر همانند: حاج سید محمد تقی خوانساری، سید محمد کوه کمره ای، سید صدر الدین صدر عاملی، سید محمد رضا موسوی گلپایگانی و در نجف از بزرگان حلقه درس پر ارزش سید جمال الدین گلپایگانی، شیخ محمد کاظم شیرازی و شیخ محمد علی کاظمی خراسانی «رضوان الله تعالی علیهم» بودند و از ایشان بهره کافی برده و به مراتب عالیه علم و عمل و اجتهاد دست یافتند».

امام جمعه بوشهر نوشته است:«ایشان از خود آثاری بسیار و ماندگار، مانند کتاب ارزشمند «منتخب الأثر» به یادگار گذاشت. وی همواره از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری حمایت نمود و در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری منشأ خدمات بسیاری بود و بر خدمت به مردم عزیز و اجرای دقیق احکام اسلام تأکید فراوان داشت».

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا بامداد امروز دارفانی را وداع گفت.

او در سال ۱۲۹۷ در گلپایگان به دنیا آمد و از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود.

از او به عنوان شیخ‌المراجع یاد می‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخت و دبیری شورای نگهبان و عضویت در خبرگان قانون اساسی را نیز در کارنامه خود داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.