هومان حسن‌پور گفت: از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران خواستیم سامانه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را در اختیار کتابفروشی‌ها قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درخواست کردیم سامانه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران سالی یکبار در اختیار کتابفروشی‌ها قرار بگیرد.

بنابه گفته حسن پور، قطعاً در کتابفروشی‌های ایران تمام کتاب‌ها وجود ندارد؛  اگر آنها دسترسی به بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران داشته باشند می‌توانند کتاب هایشان را از ناشران سراسر دنیا تهیه کنند و اختلالی که در مسیر نشر وجود دارد، از بین می‌رود.

شاید با دسترسی کتابفروشی‌ها به بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بتوان به طور کلی چرخه توزیع نشر را بهبود بخشید.

حسن پور می‌گوید: با ایجاد دسترسی کتابفروشی‌ها به بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتابفروشان می‌توانند کتاب را از مناطق دور افتاده هم تهیه کنند. این مسئله در کنار طرح‌های فصلی این موسسه می‌تواند به کتابفروشی‌ها کمک کند. از سوی دیگر قرار گرفتن بستر نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اختیار کتابفروشان می‌تواند جنب و جوشی در کتابفروشی‌های کشور ایجاد کند و صنعت کتابفروشی در ایران از بین نرود.

طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در چند سال گذشته برای حمایت از کتابفروشی‌ها در سراسر کشور برگزار شد. در این طرح‌ها یارانه کتاب مستقیم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گرفت. فروش آخرین طرح فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار