سفیر روسیه در انگلیس، دولت این کشور را به هدایت خصومت ورزی در اروپا در بحران اوکراین متهم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  آندره کلن، دولت بوریس جانسون را به استفاده از داستان‌های ضدروسی، برای دور کردن نگاه انگلیسی‌ها از بحران سیاسی در داخل این کشور متهم کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، سفیر روسیه گفت: انگلیس تلاش می‌کند رهبری خصومت ورزی در اروپا درباره اوضاع اوکراین را برعهده بگیرد.

وی با بعید دانستن اعمال تحریم بر شهروندان روسیه، هشدار داد مسکو با هر نوع اقدام انگلیس در این باره، مقابله به مثل خواهد کرد.

وی دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط مسکو و لندن بر اساس تهدید قابل بهبود نیست. در صورت اعمال تحریم‌های لندن علیه روسیه، اقدامات متقابلی را انجام خواهیم داد.

دفتر نخست وزیری انگلیس به تازگی اعلام کرده است که لندن قصد دارد جت‌های جنگنده، کشتی‌های جنگی و متخصصان خود را برای محافظت از متحدان خود در ناتو بفرستد. همچنین این کشور قصد دارد تعداد سربازان خود در استونی، کشور هم مرز با روسیه را دو برابر کند.

روابط روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و در جریان الحاق کریمه به روسیه همواره تنش‌آمیز بوده است. این تنش‌ها آبان ماه امسال در جریان ادعای رئیس جمهور اوکراین افزایش یافت. رئیس جمهور و همچنین وزیر دفاع اوکراین ادعا کرده اند روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده است و قصد حمله به خاک اوکراین را دارد. روسیه این ادعا را رد کرده و اعلام کرده است در خصوص استقرار نیرو‌های خود در مرز‌های خود به کشور‌های دیگر پاسخگو نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار