سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر مراجعه مردم برای دریافت دوز سوم واکسیناسیون تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -   سیدجواد پورنقی گفت: تاکنون برای افراد واجد شرایط دریافت واکسن در استان، بیش از ۶۰۰ هزار دوز اول، ۵۰۰ هزار دوز دوم و ۱۵۰ هزار دوز سوم تزریق شده است.

او گفت: ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن، هنوز برای این مهم اقدام نکرده اند؛ این در حالی است که سبد واکسن استان تکمیل و کارشناسان مربوطه نیز در مراکز آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به سوالات آن‌ها در خصوص نوع واکسن دریافتی هستند.


بیشتر بخوانید


دو دوز واکسن برای رسیدن به سطح مطلوب ایمنی کافی نیست و افراد باید حتما نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

 میزان پوشش واکسیناسیون استان در مقایسه با آمار کشوری، رقم قابل قبولی است، اما نباید سبب بی توجهی مردم در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود، چرا که هرچند واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می‌کند، اما نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.

اطمینان مردم به حوزه سلامت سبب کسب رتبه‌های نخست استان در حوزه واکسیناسیون شد که باید همین رویه را در رعایت موازین بهداشتی نیز در پیش بگیریم و زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات، استفاده از تهویه مناسب در فضا‌های عمومی و... را بیش از پیش رعایت کنیم.

با توجه به اینکه راه دیگری به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌ها برای پیشگیری از کرونا نداریم، باید تلاش کنیم با رعایت این موازین، امواج بیماری شکسته شود تا تجربه تلخ موج‌های گذشته کرونا را تجربه نکنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.