مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه از پرداخت کمک های بلاعوض برای ساخت ۲۸۹ مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - اصغر کوهسرخی گفت: امسال ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان ساخت ۲۸۹ مسکن روستایی در این شهرستان خراسان رضوی پرداخت شده است.

مسئولان و ساکنان روستا‌های شهرستان که مشکلاتی در زمینه توسعه کالبدی و تغییر کاربری دارند می‌توانند درخواست خود را به بنیاد مسکن ارائه نمایند تا اقدام لازم از طریق کمیته فنی این نهاد برای روستا‌های آنان انجام شود.

او گفت: این مبلغ بر اساس تفاهمنامه بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: همچنین ۲۴۹ نفر از شهروندان این شهرستان طی این مدت برای عقد قرارداد دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

او گفت: املاک و منازل مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت باید سند دار باشد؛ به این منظور تاکنون ۵۰۶ فقره سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است.

کوهسرخی گفت: سهمیه این شهرستان برای سنددار کردن املاک و منازل مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال جاری ۵۵۰ فقره سند مالکیت بود.

او گفت: ۸۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستا‌های تربت حیدریه مصوب شده که ۶۷ میلیارد و۷۶۱ میلیون ریال از این مبلغ تخصیص یافته است.

کوهسرخی گفت: اجرای طرح هادی در روستا‌های دامسک، رودخانه، بسک، رودمعجن، بکاول، رزگ، زمان‌آباد، خرم، نظامیه، قلعه‌نو مرکزی، ضیاءالدین علیا، الله‌آباد و سرکاریز تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: روستا‌هایی که جدول‌گذاری و جابه‌جایی شبکه‌های خدماتی آن‌ها به اتمام رسیده، می‌توانند از قیر رایگان این بنیاد استفاده کنند.

او گفت: تاکنون دهیاران چهار روستا در این زمینه اقدام کرده‌اند که به محض گرم شدن نسبی هوا اجرای عملیات آسفالت آن‌ها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.