همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعه ۴ جلدی «قصه‌های امام خمینی و بچه ها» در قالب «کتاب‌های پروانه» به قلم مجید ملامحمدی برای مطالعه کودکان پیشنهاد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مجموعه «قصه‌های امام خمینی و بچه ها» به قلم مجید ملامحمدی و با تصویرگری وحید خاتمی و سعید دین پناه به عنوان طراح گرافیک در قالب «کتاب‌های پروانه» و برای گروه سنی «ب» و «ج» نگارش شده است.

این مجموعه از منابعی همچون پا به پای آفتاب، در سایه آفتاب، برداشت‌هایی از سیره امام و پرتوی از خورشید الهام گرفته شده است.

عناوین این مجموعه چهار جلدی شامل «صورتت مثل گل است»، «من امام می‌شوم»، «از مدرسه سرخ پوست ها» و «گردن بندی که به ایران سفر کرد» است که توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی و بچه ها» در قالب «کتاب‌های پروانه» حاوی داستان‌های کوتاه و فراز‌هایی آموزنده و داستان‌هایی اخلاقی از زندگی امام خمینی (ره) و ارتباطش با دیگران به‌ویژه کودکان است که کاملا محبت آمیز و صمیمانه بوده است.

مجید ملامحمدی متولد ۱۲ مرداد ۱۳۴۷ در شهر قم است، از وی تاکنون حدود ۱۵۰ کتاب داستان، شعر در موضوعات دینی، اهل بیت (ع) و اخلاقی به چاپ رسیده است که بیشتر این کتاب‌ها در جشنواره‌های مهم کشوری برگزیده شده اند.

«مجموعه ۲ جلدی قصه‌های قشنگ ایران»، «مجموعه ۶ جلدی قصه‌های نهج البلاغه»، «داعشی و عاشقی»، «مجموعه ۱۲ جلدی شاه فراری شده»، «مجموعه ۴ جلدی قصه‌های امام خمینی و بچه‌ها»، «مجموعه ۲ جلدی زندگانی امام‌رضا (ع)»، «زیارت نامه امام رضا (ع)؛ گل نجمه ماه» و «ماه غریب من» از دیگر آثار مجید ملامحمدی است که توسط به‌نشر منتشر شده است.

در یکی از داستان‌های مجموعه «قصه‌های امام خمینی و بچه ها» می‌خوانیم: ما رفتیم و رفتیم تا به یک شهر رسیدیم. آقای پست چی من را به دست مدیر یک مدرسه داد و گفت: «این نامه از جماران است، از بیت امام خمینی.» خانم مدیر فوری از جای خود بلند شد، من را گرفت. خوب نگاهم کرد و گفت: «خیلی ممنون آقای پست چی!» آقای پست چی رفت. خانم مدیر وقتی من را باز کرد، با خوشحالی صورتم را بوسید و گفت: «ای وای! امام خمینی به نامه بچه‌های ما جواب داده!»

مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی و بچه ها» که در قطع رحلی و با تیراژ یک هزار نسخه منتشر شده است با قیمت ۱۰۰ هزار ریال توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در دسترس کودکان ایرانی قرار دارد.

انتهای پیام//ا.د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
باید کتاب جالبی باشه