دلیل غفلت کنندگان برای نزدن واکسن کرونا

وقت نکرده ام واکسن بزنم

برخی از افراد با وجود شناخت کافی از کرونا و سویه امیکرون، همچنان در برابر تزریق واکسن کرونا مقاومت می کنند و بهانه های مختلفی می تراشند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - کرونا دوباره زنگ خطر را در خراسان جنوبی به صدا در آورده است.

زنگ خطر کرونا به مردم هشدار می‌دهد که خود را در برابر این ویروس مقاوم کنند و عادی انگاری و غفلت را پیش نگیرند؛ نتیجه عادی انگاری، تجربه‌های تلخ گذشته خواهد بود.

بهانه هایی نا به جا برای تزریق نکردن واکسن

یکی از شهروندان بشرویه‌ای می‌گوید: تقریبا کسی نیست که کرونا و امیکرون را نشناسد؛ همه می‌دانند که این ویروس چقدر قدرت سرایت دارد و می‌تواند چه بلایی سر افراد و جوامع بیاورد.

او می‌گوید: خودم دو بار به کرونا مبتلا شده ام، اما درگیری من با این بیماری در زمانی که واکسن کرونا را تزریق کرده بودم، کمتر بود و راحت‌تر توانستم بیماری را پشت سر بگذارم.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان سرایانی نیز می‌گوید: طبق بررسی‌هایی که انجام می‌شود و از رادیو و تلویزیون اعلام می‌شود، گویا مشکلی در تأمین واکسن نداریم، اما مردم کوتاهی می‌کنند.

او می‌گوید: از بعضی افراد که می‌پرسی چرا واکسن نمی‌زنید، جواب می‌دهند برایمان مهم نبوده یا وقت نداشته ایم؛ این در حالی است که چنین مسئله مهمی نباید وابسته به زمان و اهمیت شود.

رکوردی جدید در تعداد مبتلایان به کرونا

اما در شبانه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا دوباره اوج گرفت و رکورد جدیدی در سویه فعلی کرونا به ثبت رسید.

طبق اعلام شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی، از هزار و ۵۹۴ آزمایش مولکولی و سریع، ۴۹ درصد آن‌ها مثبت شد و ۷۸۴ نفر به کرونا مبتلا شدند.

او گفت: بیشترین آمار‌ها همچنان مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و سرایان است.

این ویروس جان دو هم استانی دیگر را هم گرفت.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن همچنان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن بخصوص دُز سوم ضروری است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.