رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار زرد این اداره کل، از تغییر نوع توده هوا در هفته جاری خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  ملاشاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش موقتی دما را از جمله پدیده های غالب این سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه از بعداز ظهر فردا آغاز و تا بعدازظهر پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

علی ملاشاهی مناطق تحت تاثیر این سامانه را در روز سه شنبه : زاهدان، مناطق شمالی ایرانشهر، دلگان و تفتان ، در روز چهارشنبه : تمامی شهرستانهای استان و روز پنج شنبه : هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، گلشن، سراوان، دلگان، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، زرآباد اعلام کرد .

رییس پیش آگاهی های جوی همچنین افزود: در این روزها احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، سقوط و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و همچنین احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور وجود دارد.

وی همچنین از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دراثر کاهش دما خبر داد و بیان داشت: دامداران و کشاورزان تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارتها بیندیشند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان همچنین ارتفاع امواج دریای عمان را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 1.5 تا 2 متر پیش بینی کرد و تاکید کرد: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج، می تواند سبب غرق شدن قایق های سبک و پاره شدن تورهای صیادی نیز شود.

وی ضمن اشاره به کاهش دید در مناطق ساحلی بر اثر خیزش گرد و خاک، احتیاط در ترددهای دریایی و صیادی را الزامی توصیف کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار