امام جمعه شیراز با تاکید بر این مطلب که ضروری است در تقسیم کار جهانی تغییر ایجاد کرد، گفت: در عرصه تولید ظرفیت‌های بی نظیری در کشور و استان فارس وجود دارد که باید بخشی از بازار جهانی را در این عرصه جذب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - آیت‌الله دژکام در دیدار با جامعه کار، تولید و تعاونگران فارس به مناسبت دهه فجر برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق رویداد‌های قبل و بعد از انقلاب، گفت: دولت پیش از انقلاب رانت خوار نفت بوده است.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از مهمترین ریشه‌های نارضایتی مردم در دوران ستم شاهی مسئله نفت بود که درآمد سرشاری از این محل به جیب حکومت دیکتاتوری آن زمان سرازیر می‌کرد.

او گفت آمریکا در تقسیم کاری جهانی پیش از انقلاب اسلامی، ایران و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را صادرکننده انرژی لقب داده و این مسئله را نهادینه کرده بود به نحویکه مردم این منطقه احساس می‌کردند که سرمایه دار هستند و به همین دلیل نیازی به کار کردن ندارند.

آیت‌الله دژکام شکستن این تفکر را کار دشورای دانست و گفت: در تقسیم کار جهانی نقش‌هایی را برای مردم کشور‌های مختلف ترسیم کرده‌اند که باید این موضوع به صورت ریشه‌ای بررسی شود و تا این کار انجام نشود مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: استکبار جهانی نقش فروشنده نفت را برای ملت ایران تعریف کرده و از طرفی دیگر با اعمال تحریم‌های نفتی به مردم کشور ما فشار می‌آورند.

او گفت: ضروری است که این فضاسازی و معادله‌ای که ترسیم شده تغییر یابد و نقش دولت نیز در این راستا باید تغییر یابد و بگونه‌ای مدیریت شود که قادر به درآمدزایی باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر این مطلب که ضروری است در تقسیم کار جهانی تغییر ایجاد کرد، گفت: در عرصه تولید ظرفیت‌های بی نظیری در کشور و استان فارس وجود دارد که باید بخشی از بازار جهانی را در این عرصه جذب کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید به فکر بخش تولید بود، گفت: بخش صنعت و بخش بیمه‌ای کشور ازجمله تامین اجتماعی باید درآمدزا باشد.

او با اشاره به اینکه مسئله تحول در رخداد انقلاب اسلامی مدنظر بوده است، گفت: نباید همان مسیری که در دهه ۴۰ و ۵۰ توسط آمریکا برای ملت ایران ترسیم شده تداوم یابد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر ضرورت تولید ثروت گفت: به زبان عامیانه، کارفرمایان باید روی سر همه جا داشته باشند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات نباید نگاهشان تنها به جیب دولت باشد.

آیت‌الله دژکام گفت: تولید ثروت موضوعی است که باید در اولویت تصمیم گیری‌ها قرار داشته باشد تا بتوان اقتصاد کشور را به پیش برد.

او به لزوم بازنگری نقش دولت در اقتصاد پرداخت و گفت: کارفرمایان باید خود را همکار دولت بدانند و باید در این زمینه بررسی و تجدیدنظر ژرف و عمیقی انجام شود.

امام جمعه شیراز گفت: روابط کارگر با دولت و کارفرما نیز باید به نحوی تنظیم شود که منصفانه باشد و این مسئله می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در فارس ظرفیت اجتماعی و اقتصادی عظیمی است که ۱۱ دستگاه‌اجرایی دولتی و ۱۱ مجموعه اقتصادی شامل شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی و ... را شامل می‌شود.

مصطفی هاشمی با بیان اینکه بیش از ۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در سطح این استان وجود دارد، گفت: شش هزار تعاونی در فارس تاکنون به ثبت رسیده که بخش عمده‌ای از بار اقتصادی و توسعه استان را به دوش می‌کشد.

هاشمی گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس با مشکلاتی مواجه است که باید با مدیریت صحیح و درایت اقدامات لازم در راستای رفع این موانع انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار