سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سیاستمداران اوکراینی خواست از سرنوشت عراق، سوریه، لیبی و کشور‌های مورد تهاجم واشنگتن درس عبرت بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماریا زاخارووا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکایی‌ها در جهان پرسه می‌زنند و زندگی‌ها را نابود می‌کنند و مرگ و هرج و مرج و ویرانی بجا می‌گذارند و مقامات کی‌یف باید بدانند که حتی اگر بخواهند در جنایت آمریکایی‌ها شریک شوند، به آن‌ها نقشی داده نخواهد شد. این یک فیلم هالیوودی است که درباره اوکراین فیلمبرداری می‌شود.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کی‌یف از طریق رسانه‌های آنگلوساکسون‌ها در ازای حمایت از آن‌ها به دستورات سیاستمداران آمریکایی گوش می‌دهند.

زاخارووا در ادامه به نقل از وسلی کلارک، ژنرال  بازنشسته آمریکایی در سال ۲۰۰۷ گفت: «یک روز در پنتاگون بودم و یکی از نمایندگان ستاد کل من را به دفترش فراخواند و گفت قصد داریم به عراق حمله کنیم. از او پرسیدم: چرا؟ او پاسخ داد که نمی‌داند.»

کلارک در ادامه پرسید: «آیا قرار است حوادث ۱۱ سپتامبر را به صدام حسین ربط دهند یا خیر، او پاسخ داد: نه. سپس بعد از شش هفته به پنتاگون برگشتم و او را دیدم و پرسیدم. چرا ما به عراق حمله کردیم و آیا قصد ادامه حمله داریم؟ آن نماینده گفت: «حتی بدتر از این.» سپس یک تکه کاغذ از روی میز برداشت و گفت که این یادداشت را از وزارت دفاع دریافت کرده‌ام که در آن ظرف پنج سال از عراق به ۷ کشور حمله کرده و دولت‌ها را نابود خواهیم کرد. رفتن به سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و ایران. وظیفه ارتش شروع جنگ و تغییر دولت است، نه جلوگیری از درگیری. ما به کشور‌های دیگر حمله خواهیم کرد.»

پیش از این نیز دبیر شورای امنیت ملی روسیه در اظهاراتی با رد ادعا‌ها اعلام کرده بود که روسیه خواهان جنگ در اوکراین نیست و غربی‌ها هستند که ایده جنگ بین روسیه و اوکراین را برای رسیدن به اهداف خود مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
کشورها نباید فریب امریکا را بخورند دولت اکراین اکه باهوش بود باید تنش بین روسیه و کشورهای غربی را ناکام میگذاشت مثلا ارتباط با همه کشورها پس فردی احمق سرکار هست کشورش را فدای اهداف امریکا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا جنگ درست میکنه تا بازار تسلیحات راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
رئیس جمهور اکراین یک ادم هنرمند وطنزنویس بوده مشخص نیست که چرا اینوبه ریاست جمهوری برگزیدن. شما فکر کنید عمو پورنگ بشه رئیس جمهور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
پس جنایاتشون تو آفریقا و لاتین و آسیا چی ؟
آخرین اخبار