رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت:با همکاری سازمان تعاون روستائی، ادارات متولی و تعاونی مرغداران در صدد راه اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی توانائی رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی را داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد فرید سپری امروز در سی و ششمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان گفت: در دی ماه بالغ بر ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور صورت گرفته که در استان کردستان نیز پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۴۶ میلیون قطعه جوجه ریزی شود تاکنون ۴۰ میلیون محقق شده که این آمار نشان از فراوانی تولید و تثبیت قیمت در استان دارد و هرگونه خبر در خصوص کاهش تولید یا کمبود آن چیزی جز تشویش اذهان عمومی نیست.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در امر توزیع کالا چه در تعاون روستائی و چه در شبکه دامپزشکی و مجموعه مباحث قرنطینه در بحث تولید مرغ گفت: با همکاری سازمان تعاون روستائی و ادارات متولی و تعاونی مرغداران در صدد راه اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی توانائی رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی را داشته باشد.

به گفته او: در استان کردستان ۹۵ هزار تن مرغ گوشتی سالیانه تولید می‌شود که از این مقدار ۵۰ هزار تن در داخل استان مصرف و ۴۵ هزار تن آن که مازاد مصرف است به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

سپری گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی، شبکه دامپزشکی ضمن ارائه آمار دقیق میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری و میزان تحویل مرغ تولیدی می‌توانند به صورت دقیق رصد و پایش واحد‌ها را در دستور کار قرار دهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان در خصوص طرح رصد هوشمند مرغ می گوید: سامانه جامع تجارت به منظور رصد مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه تهیه شده است.

او ضمن اشاره به این مطلب که براساس دستور ستاد تنظیم بازار هرگونه توزیع شکر تنظیم بازار به صورت فله‌ای ممنوع است گفت: شکر باید به صورت بسته بندی نایلونی در بسته‌های ۱ و ۳ کیلویی بر اساس آنالیز قیمت ارایه و بر اساس قیمت مصوب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.