سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان گفت: استفاده از نخبگان در شرکت‌ها و صنایع در پیشبرد اهداف و سودآوری شرکت‌ها موثر است، اما اغلب شرکت‌ها و صنایع استان از این مهم غافل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید احمد موالی زاده امروز در نشست کارگروه پژوهش، آموزش و فناوری خوزستان  بر ارائه نتایج پژوهش‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی استان ربه صورت ملموس تاکید کرد.

او  گفت: هر پژوهشی که به سرانجام می‌رسد باید بر اساس مستندات گزارش دهد که چه مشکلی را از دستگاه مربوطه برطرف کرده است و این کارگروه باید به عنوان مطالبه‌گر نتایج پژوهش‌ها نقش خود را به درستی ایفا کند تا اثربخشی پژوهش‌ها دیده شود.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان می‌گوید: پژوهش‌هایی که در سطح دستگاه‌های استان در جهت رفع چالش‌ها انجام می‌شود  مهم بوده و روند این پژوهش‌ها باید در مسیر حل مشکلات و چالش‌های استان باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تغییر ذهنیت‌ها نسبت به پژوهش‌ها گفت: این ذهنیت که یک پژوهش انجام شود و پس از آن در یک کتابخانه بایگانی شود باید تغییر کند.

به گفته او هر گونه پژوهشی که در کارگروه به تصویب می‌رسد و انجام می‌شود باید تاثیر عملیاتی آن طی گزارشی به صورت مستند ارایه و این اقدام به یک روال تبدیل شود.

موالی زاده گفت: دستگاه‎هایی که در هفته پژوهش همکاری لازم را داشته اند و در این زمینه ورود کرده‌اند ارزیابی می‌شوند و این ارزیابی در عملکرد مدیران و دستگاه‌های آن‌ها لحاظ می‌گردد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان بر محوریت قرار دادن مدارس مناطق کم برخوردار در روز “در‌های باز دانشگاه” در هفته پژوهش تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن این موضوع در سطح استان شد.

او  توسعه آموزش مجازی را در برهه فعلی یک اصل مهم خواند و گفت: با وجود این که در کشور ما در زمینه آموزش مجازی همچنان ضعف‌هایی وجود دارد و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از آن رضایت ندارد، اما این شیوه آموزش در دنیا به عنوان یک اصل دیده می‌شود و براساس شیوه‌نامه‌های آن پیشرفت آموزش، حاصل می‌شود از این رو می‌توان با بررسی کشور‌هایی که در این زمینه موفق بوده اند یک الگوی خوب در آموزش مجازی را استخراج کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.