در پی انتشار سخنانی که دولت مالی آن را «هتاکانه» می‌خواند، سفیر فرانسه فراخوانده شده و باید تا سه روز آینده مالی را ترک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – دولت مالی به سفیر فرانسه در این کشور ۷۲ ساعت فرصت داده تا به دلیل آنچه «سخنان هتاکانه» می‌خواند، از کشور خارج شود.

به گزارش رویترز، در بیانیه دولت مالی نوشته شده است: «به دلیل اظهارات توهین آمیز و خصمانه، سفیر فرانسه در باماکو به تصمیم دولت فراخوانده شده و به وی تذکر داده شد و باید ظرف ۷۲ ساعت آینده کشور را ترک کند».

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه گفت که حکومت مالی از کنترل خارج شده است. او همچنین حکومت نظامی در این کشور را نامشروع خواند.

گفتنی است مالی در گذشته مستعمره فرانسه بوده است و اکنون نیز فرانسه به بهانه مبارزه با تروریسم، در این کشور حضور نظامی دارد. بعد از وقوع دو کودتا، روابط فرانسه و مالی تنش‌آمیز شده تا جایی که دولت باماکو از فرانسه خواسته از مداخله در امور داخلی مالی بپرهیزد.

هفته گذشته نیز در پی انتشار خبری مبنی بر کشته شدن سرتیپ فرانسوی در شهر گائو واقع در شمال مالی، فلورانس پالی، وزیر دفاع فرانسه گفت که اگر هزینه‌ها برای پاریس بالا برود، سربازان فرانسوی در مالی نمی‌مانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
فرانسویا برا چلوگیری از مهاجرت به اروپا اونجا مستقر شدن نه اینکه دلشون به حال کسی سوخته باشه
آخرین اخبار