سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از اول بهمن امسال مراجعین سرپایی و بستری بیماران کرونایی در استان افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علی محمدیان گفت: از اول بهمن ماه آمار مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی حدود ۴ برابر و مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها بیش از ۲ برابر افزایش یافته که نشان‌دهنده خطرناک بودن سویه جدید بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در شانزدهمین جلسه کمیته دانشگاهی ایمن سازی کووید۱۹ گفت: براساس آخرین رده بندی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با پوشش ۹۴ درصد در نوبت اول واکسیناسیون در رتبه دوم و پوشش ۸۵ درصد نوبت دوم در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

محمدیان با ابراز نگرانی از کاهش استقبال مردم از تزریق واکسن در استان گفت: هنوز بیش از ۹۵ هزار نفر جهت تزریق نوبت دوم و بیش از ۳۶۰ هزار نفر برای تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه نکرده اند.

او می‌گوید: با توجه به اینکه در ستاد ملی کرونا، تصمیم گیری در خصوص محدودیت‌های کرونایی به ستاد‌های استانی واگذار شده پیشنهاد محدودیت فعالیت مدارس ابتدایی، مهدکودک‌ها و عدم برگزاری تجمعاتی از قبیل کنسرت ها، مراسم عمومی و... همچنین کاهش فعالیت مراکز خدمات رسان از قبیل استخرها، تالارها، غذا خوری‌ها و با حداقل ظرفیت را به ستاد کرونای استانی ارائه کردیم که اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر ضرورت گندزدایی سطوح و پوست تاکید کرد و گفت: با توجه به ماندگاری نسبتا زیاد ویروس اومیکرون در سطوح، اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.