رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : بیش از ۸۵ درصد جرائم سایبری استان در ۱۰ ماه اول سپری شده از امسال کشف شد که از این نظر در کشور جزو استان‌های برتر و موفق به شمار می‌رویم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی عباسی‌کسانی گفت : با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا طی امسال ۱۶ باند کلاهبرداری در حوزه‌های متخلف شناسایی و منهدم شده است.

به گفته رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه پارسال مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کشف و عودت داده شد، این رقم در امسال و در ۱۰ ماه اول سپری شده از سال به حدود ۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

کلاهبرداری ۵۲ درصد جرائم را تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه برداشت‌های غیرمجاز با ۱۲ درصد در رده دوم قرار دارد.

نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی هم در رده‌های سوم و چهارم جرائم سایبری در استان محسوب می‌شود.

 ۲۴ ساعته پلیس فتا در فضای مجازی حضور دارد و کارشناسان آن گشت زنی هایی انجام می دهند در پی این اقدام بسیاری از قدرت‌نمایی‌های اراذل و اوباش و خرید و فروش اسلحه کشف و افراد زیادی دستگیر شده اند.

اخیرا به موضوع خرید و فروش اینترنتی مواد مخدر ورود پیدا کرده ایم تا فضا برای این افراد ناامن‌تر از قبل شود.

 ۳۰ درصد کل جرائم سایبری استان در شهرستان‌ها رخ می‌دهد، با حمایت‌های فرمانده انتظامی استان توانستیم در همه شهرستان‌ها نیرو‌هایی مستقر کنیم.

حضور نیرو‌های پلیس فتا در شهرستان‌ها باعث جلوگیری از رفت و آمد شهروندان به مرکز استان و در نتیجه کاهش زمان رسیدگی به جرائم سایبری و کشف زودتر جرم‌های رخ داده شده است.

خوشبختانه امروز پلیس فتا اشرافیت خوبی بر فضای مجازی دارد و اقدامات مقابله‌ای خوبی با مجرمان حوزه سایبری صورت گفته و خود آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که فعالیت آن‌ها تحت رصد و کنترل قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.