مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش چهار برابری میزان مراجعات روزانه شهروندان مشهدی به مراکز منتخب تشخیص کرونا در این کلانشهر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدحسن درخشان گفت:میزان مراجعات روزانه شهروندان مشهدی به مراکز منتخب تشخیص کرونا در این کلانشهر با چهار برابر افزایش نسبت به روز‌های گذشته، به بیش از سه هزار نفر در روز رسیده است.

او گفت: پاسخ آزمایش طبی تشخیص ابتلا به ویروس کرونا برای ۵۰ درصد از این مراجعان نیز مثبت است؛ آمار‌های مربوط به دهه نخست بهمن ماه جاری نشانگر جهش سریع در همه‌گیری سویه اومیکرون ویروس کرونا است.

هم‌اینک ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند. همچنین از میان ۳۳ شهرستان این استان، تربت‌حیدریه در وضعیت قرمز، شش شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی گفت: ۴۷ مرکز خصوصی تشخیص طبی کرونا همراه با ۲۲ مرکز فعال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این شهر همکاری دارشته و غربالگری، آزمایش‌های طبی رپید، پی. سی. آر و ثبت بیماران مشکوک و مثبت را در "سامانه سینا" انجام می‌دهند.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.