مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: مدیریت حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از ۳۶۸ هکتار جنگل منطقه گیان نهاوند به شهرداری گیان واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- اسفندیار خزایی در آیین امضای این تفاهم نامه مشترک همکاری در نهاوند گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های قانونی مشترک ۲ نهاد به منظور حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، گسترش فضای سبز شهری و جنگلکاری، ارتقای فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

او گفت: ارتقای سطح دانش و بینش مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، استفاده از ظرفیت مدیریت‌های محلی به ویژه شهرداری ها، دهیاری ها و تشکل های مردم نهاد برای مدیریت پایدار منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز از دیگر اهداف موردنظر برای  اجرای این تفاهم نامه های مشترک همکاری است‌.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه های مشترک در زمینه صیانت از منابع طبیعی با هدف افزایش مشارکت ذینفعان عرصه‌های طبیعی و توسعه روش‌های نوین حفظ و بهره برداری از آن و همکاری در زمینه آموزشی و ترویجی برای جوامع محلی، بهره‌برداران، شهرداران و دهیاران از دیگر اهداف پیش بینی شده برای این همکاری است.

خزایی گفت: برنامه ریزی و همکاری به منظور اجرای پویش های نهال کاری در توسعه فضای سبز شهری و روستایی، حمایت از ایجاد و تقویت تشکل‌های حفاظتی و ترویجی و تعامل با سازمان مردم‌نهاد در بخش منابع طبیعی از جمله زمینه‌های همکاری این تفاهم نامه مشترک است.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.